Kinderen en baby's

Ingeborg0
Level 2
Antwerp, Belgium

Kinderen en baby's

Hallo,

Kun je ergens een bedrag invoeren dat je aanrekent voor kinderen en baby's of betalen duie sowieso niet? Ik heb nu boekingen waarbij de kinderen niets betalen maar wel handdoeken en lakens gebruiken. Bovendien is er altijd meer schoonmaak als er kidneren geweest zijn. Iemand een suggestie?

6 Antwoorden 6
Danielle246
Level 1
Sint Michiel, Curaçao

Ik dezelfde vraag! Jammer dat er nog geen reacties zijn!

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

 

Misschien heb je hier iets aan:

https://www.airbnb.nl/help/article/433/can-children-travel-on-airbnb

 

Met vriendelijke groet,

Emiel

Henny7
Level 2
Ruurlo, Netherlands

Hallo Ingeborg en meteen Danielle,

wij hebben een gastenverblijf voor 4 personen, wanneer er bijv. buiten de volwassenen een baby bij is, bereken wij niets extra's. Wij stellen zelfs een kinderbedje,badje,kinderstoel, fietsstoeltje én kinderspeelgoed enz. gratis ter beschikking. In onze advertentie vermelden wij dat ons huis niet geschikt is voor kinderen die nog niet kunnen zwemmen ivm de aanwezigheid van een oud zwembad en toch bestaat het merendeel van onze boekingen uit gezinnen met kinderen. En ze zijn allemaal zeer enthousiast. Ondanks het extra water- en energieverbruik zie ik het als een service. Vaak heb je helaas meer op te ruimen of te vervangen bij kinderen in de ontdekkings- en vernielfase

Manuel209
Administrator
Administrator

Hallo @Ingeborg0,

 

U kunt dit via de resolution centre aanvragen. 

 

Meer info: https://www.airbnb.co.uk/resolutions.

Contact Airbnb: https://www.airbnb.nl/help/contact_us
Alain244
Level 1
Ypres, Belgium

Kan je ergens de leeftijd aanpassen bij Airbnb, bij hen staat kinderen gratis tot 12 jaar

we zouden deze willen aanpassen tot 6 jaar, kan dit?

In de tekst staat er wel gratis tot 6 jaar, maar lezen de huurders dit dan wel?

 

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Ingeborg0 en Danielle,

 

In principe geldt er een nachtprijs voor de gehele accommodatie, behalve als je onder extra prijzen een bedrag ingevoerd hebt, voor extra personen/gasten.

Kinderen tellen daarbij gewoon mee - als extra personen. Baby’s echter niet!

Sterker nog: Gasten kunnen tot een maximum van 5 baby’s meenemen per reservering! (Als je ingesteld hebt, dat je accommodatie geschikt is voor baby’s).

En dan tellen ze ook nog eens niet mee in het bepalen van de limiet voor het aantal personen van je accommodatie!

Dus als 'quinto-mom' en haar partner langs komen, en je accommodatie is slechts geschikt voor 2 personen. Dan heb je dus wel iets van een uitdaging 😞

Gelukkig zijn de meeste gasten reel, maar er lopen toch ook zonderlingen rond op deze planeet.

 

Over het door jouw aangekaarte onderwerp is veel te doen binnen de community (zie ook de Amerikaanse/globale versie van de community).

Want baby’s brengen over het algemeen juist meer werk en kosten met zich mee! Al is het alleen maar het zorgen voor een babybedje met lakentjes en dergelijke. Maar denk ook aan de was en dat soort zaken.

Aan de andere kant: Als je accommodatie niet geschikt is voor baby’s of kleine kinderen, dan krijg je ook niet dit soort reserveringen (behalve als de gasten niet de waarheid zeggen in hun reservering natuurlijk).

Dus ik zit er ook een beetje op dezelfde wijze in als: @Henny7.

Alhoewel ik wel van mening ben, dat baby's mee zouden moeten tellen in het bepalen van het aantal extra gasten. Want ze veroorzaken nu eenmaal ook kosten voor de verhuurder.

Het feit dat baby’s gratis zijn op Airbnb, is nu eenmaal ingebakken in de spelregels van Airbnb.

 

Eigenlijk het enige wat je hiertegen kunt doen, is duidelijk maken in je advertentie (huisregels bijvoorbeeld) hoe je er zelf in zit.

In de trend van: Baby’s graag vermelden als kinderen in uw reserveringsaanvraag!

En als je een reserveringsverzoek of aanvraag krijgt, dan kun je altijd een tegenvoorstel indienen met een op de situatie aangepaste prijs. Knoppen: "Wijzig of Annuleer", "Geld sturen of Aanvragen" of "Stuur Speciale Aanbieding".

 

Ps @Alain244,

Kinderen zijn bij mijn weten niet gratis (als het gaat om het meetellen in het aantal extra personen).

Die leeftijd grenzen van 2 en 12 jaar zit ingebakken in de spelregels van Airbnb.

En zijn dus niet aan te passen.

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf