Klagende gasten

Suzy12
Level 2
Sint-Niklaas, Belgium

Klagende gasten

Hallo,

Ik heb net twee groepen in mijn villa in Turkije ontvangen die geboekt hebben via Airbnb. Beide groepen zijn afkomstig van Istanbul. Het toeval wil dat beide groepen vlak na hun aankomst al kloegen over de netheid van het huis. De schoonmaak wordt door een professionele firma gedaan en daarna nog eens gecontroleerd. Van de vorige gasten, die niet via Airbnb hebben geboekt, heb ik niets anders dan lof over deze firma ontvangen dus ik ben zeker dat het huis net is. De eerste groep kloeg over zowel de netheid van het huis als het zwembad. Nadat een vertegenwoordiger van het bedrijf is langs geweest, draaiden ze al vlug de feiten: het huis was wel net en in het zwembad was een drinkglas ingevlogen door een windvlaag. Van de tweede groep moet ik hun uitleg nog ontvangen. Dit is natuurlijk vervelend voor het onderhoudsbedrijf; zij hebben een goede naam te verdedigen.

Is het mogelijk dat dit een of ander truk is om hun geld te kunnen recuperen via Airbnb? Van de eerste groep heb ik de betaling ontvangen; de tweede groep is gisteren toegekomen dus is het afwachten.

Iemand ervaring met dergelijk technieken? Wat zegt Airbnb zelf ervan?

1 Antwoord 1
Erwin30
Level 1
Blankenberge, Belgium

Hallo ik heb ook klagende gasten over het verblijf over netheid, jammer want ik poets zelf, 

nog erger is dat ze kloegen over netheid van handdoeken en lakens. 

Ik ga voortaan de gasten een fische laten invullen wanneer ze het appartement inchekken 

Denk dat dit een oplossing moet zijn. Ik ga dat in iedergeval proberen. 

 

 

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf