Kleine details om je gasten mee te verassen

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Kleine details om je gasten mee te verassen

f7b1ab15_original.jpg

Hallo!

 

Een van de leuke en unieke aspecten van Airbnb is dat gasten en hosts de kans hebben elkaar te ontmoeten terwijl ze hun huis delen. Om dit verblijf nog onvergetelijker te maken, bereiden sommige hosts graag kleine, maar attente toevoegingen voor.

 

Ik heb een aantal zeer inspirerende gesprekken in de Engelstalige community gelezen, waar velen creatieve dingen doen om het een onvergetelijke ervaring te maken voor hun gasten. Hier zijn een paar handige hoogtepunten (in het engels):

 

Alexandra begon een ongelooflijk onderwerp op "Going above and beyond for guests"dat laat zien hoe kleine gebaren een grote impact kunnen hebben, waardoor gasten een onvergetelijk verblijf krijgen.

 

Casey and Dane'lle vroegen ook: "Wat moet ik in de koelkast zetten?". Het verstrekken van welkomstpakketten en lokale lekkernijen waren enkele van de ideeën die door andere gastheren naar voren werden gebracht.

 

Het is makkelijk om te denken dat extra's duur moeten zijn, maar het kan iets eenvoudigs zijn dat je steeds opnieuw kunt gebruiken, zoals een schoolbord met de naam van je gast op het bord of zelfs gewoon denken aan die dingen die je gast niet nodig zou hebben om in te pakken, zoals hier in het Verenigd Koninkrijk een handige paraplu kan helpen om de dag te redden! Deze kleine details kunnen er echt voor zorgen dat je gast zich thuis voelt.

 

Klinkt dit je bekend in de oren? Heb je iets aan je huis toegevoegd waarvan je dacht dat het je gasten meer thuis zou laten voelen?

 

Ik kijk ernaar uit om van jullie te horen!

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

2 Antwoorden 2
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Quincy 

 

Wij zetten altijd een vers bloemetje in de studio, een welkoms bord waar we de namen van de gasten opzetten, in de koelkast staat frisdrank en voor mensen met kinderen ook een pak melk.

Op het aanrecht staat er een lekkere fles wijn en liggen er stroopwafels of andere koeken voor ze.

 

Ik zeg er altijd even bij dat dat inclusief is en dat ze dat niet achteraf hoeven te betalen.

 

Groeten,

Lia

 

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Quincy,

 

Ook wij geven de gasten bij aankomst een flesje Portugese Rosé, wat vruchtensap en water (en als ze van tevoren aangegeven hebben, dat ze geen alcohol drinken dan laten we het flesje Rosé achterwege en geven we ze wat extra vruchtensap).

Als ze later in de avond aankomen, dan laten we ook iets te eten achter (bij late aankomst, zijn de meeste supermarkten al gesloten en wellicht ook de meeste restaurants).

Klein gebaar en betrekkelijk lage kosten. En het wordt altijd enorm gewaardeerd.

Wij zijn zogenaamde ‘Remote hosts’, dus wij ontmoeten onze gasten zelf nooit. En op deze wijze ontstaat er toch iets van een persoonlijke band. En laat je merken dat een genoeglijk verblijf van de gast voorop staat en dat het niet alleen een commerciële transactie tussen 2 partijen is.

Tevens als je bij je gasten een enigszins warm gevoel creëert, dan zullen ze waarschijnlijk ook net iets beter met je eigendommen omgaan (en dat scheelt dan op den duur ook weer kosten).

Tenminste, dat is onze filosofie (het zal niet altijd opgaan, maar in de meeste gevallen wel).

 

Verder heb ik de indruk dat de meeste verhuurders wel iets in deze trend doen. En sommige verhuurders gaan nog veel verder dan dit, bijvoorbeeld lokale seizoens-producten.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf