Maak jij je eigen schoonmaakproducten?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Maak jij je eigen schoonmaakproducten?

cleaning_products.jpg

 

Er zijn vandaag de dag zo veel schoonmaakproducten te koop dat het overweldigend kan zijn om te beslissen uit welke te kiezen.

 

Toch zijn er nog steeds veel mensen die zelf hun eigen schoonmaakproducten voor hun huishouden maken om geld te besparen en het milieu te beschermen. Tafelzout, azijn, citroen, rozemarijn.... er zijn veel goedkope en chemisch-vrije ingrediënten in recepten om een huis schoon te maken.

 

Maak jij je eigen schoonmaakproducten? Heb je een recept dat je met de rest van de community zou willen delen? 

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

7 Antwoorden 7
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo Quincy,

 

Ja ik maak een schoonmaakspray van een kwart allesreiniger, een kwart water en de helft schoonmaakazijn. Werkt prima, ruikt lekker, milieuvriendelijker en goedkoper. Bij de wasverzachter doe ik ook voor de helft schoonmaakazijn, de was is lekker zacht en ruikt heerlijk!

 

Ik ben benieuwd naar tips van andere hosts,

Groetjes Lia

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Toevallig vandaag de gootsteen doorgespoeld met baking-soda en daar azijn overheen , dat bruist goed en alles spoelde weer goed door. Er hadden Amerikanen gelogeerd en die frituren alles in de koekenpan dus ik denk dat er heel wat zonnebloemolie door de afvoer is gegaan. Ik had wel een lege bus gegeven en een trechtertje maar evengoed. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dit heb ik ook wel eens eerder geprobeerd Sineke! Vraagje, hebben jullie misschien een goede tip om vet van een witte muur af te krijgen @Sineke0  @Wim-En-Lia0

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy @Sineke0 

 

Ik heb het weleens met typex gedaan, ligt er natuurlijk aan om wat voor een oppervlakte het gaat...

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Wim-En-Lia0, wat een goed idee zeg! Ik heb nog nooit schoonmaakazijn gebruikt, maar ik ga vanavond even een kijkje in de supermarkt nemen. 

 

Waar hebben jullie je schoonmaakazijn gekocht? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

@Quincy je kunt ook gewone natuurazijn gebruiken zit vrijwel geen verschil in. Misschien dat schoonmaakazijn wat agressiever is maar ik merk niet veel verschil terwijl ik de gewone overal voor kan gebruiken. 

Is je muur geschilderd met muurverf ? Zo ja dan is het moeilijk maar afwasbare verf zou ik verdunde azijn heel voorzichtig proberen of eerst een stukje uit het zicht proberen. Wat ook geweldig werkt tegen vet is beetje vloeibare soda maar ook hier eerst uitproberen voordat je een kale plek op de muur hebt. Succes !!

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Top, dankjewel voor de tip @Sineke0!!!

 

Sorry voor mijn late reactie! Ik was een paar dagen op bezoek bij mijn ouders :-). 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf