Maak jij seizoensgebonden veranderingen aan je accommodatie?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Maak jij seizoensgebonden veranderingen aan je accommodatie?

seizoensgebonden veranderingen.jpg

 

Hallo iedereen,

 

We zijn momenteel in het midden van de herfst hier in het Verenigd Koninkrijk, wat een teken is van kortere nachten, eten waar je het lekker warm van krijgt en (soms) mooie heldere dagen. Naarmate de winter nadert, wordt het kouder en moeten we bepaalde dingen in huis checken of aanpassen.

 

Sommige hosts kunnen het type dekbed dat ze gebruiken veranderen, controleren of de verwarming volledig werkt en zelfs de sfeer in hun accommodatie aanpassen naar aanleiding van de seizoenswisseling. Je reistips kunnen ook veranderen omdat verschillende toeristische attracties populair kunnen zijn tijdens bepaalde tijden van het jaar.

 

Maak jij seizoensgebonden veranderingen aan je accommodatie? Zijn er bepaalde dingen die je aanpast of controleert?

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

9 Antwoorden 9
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Wim-En-Lia0 @Edith224 @Chrisje2, maken jullie ook veranderingen aan je woning? 🙂 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Chrisje2
Level 2
Zwijndrecht, Belgium

He hallo iedereen,

 

Ik zorg er voor dat het zomer donsdeken terug vervangen wordt door het winter donsdeken en het welkomst geschenkje is nu terug iets met chocola (smolt in de zomer!) in plaats van een Madeleine cakeje.

 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Quincy @Chrisje2 

 

We hebben gisteren weer een controlebeurt laten doen aan onze centrale verwarming, in de studio is de ventilator omgewisseld voor een klein kacheltje, wat gasten als ze dat nodig vinden extra kunnen gebruiken.

Ik zorg dat er altijd wat schone plaids in de kast liggen voor gasten die het fijn vinden om bijvoorbeeld 's avonds onder een dekentje op de bank te liggen.

Op tafel staat nu een klein herfst boeketje en een glazen potje met snoepjes en straks doe ik daar weer chocolade kruidnoten in.

Verder staat op het aanrecht een fles rode wijn (in de zomer wit of rosé) voor de gasten en bij het koffieapparaat zet ik nu stroopwafels, speculaas of banketstaaf en soms een lekker stuk appeltaart voor ze klaar.

 

Fijn weekend allemaal,

Lia

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dankjewel voor je reactie @Wim-En-Lia0!

 

Wat fijn dat je alles onder controle hebt :-). Over pepernoten gesproken, kijk wat ik gevonden heb bij de HEMA in Londen!

Pepernoten.png

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy Haha, heerlijk, lekker smullen en dat in Londen!

 

Fijn weekend,

Lia

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Quincy,

 

Wij maken niet echt seizoensgebonden veranderingen aan onze accommodatie.

Wel verschilt per seizoen natuurlijk de uitleg over het gebruik van bepaalde zaken, zoals de Climate Control units, die zowel kunnen verwarmen als verkoelen.

In het laagseizoen, als je daar nog van kunt spreken (winter), plannen we ons onderhoud in, en laten we ook diverse standaard jaarlijkse controles uitvoeren. Zoals aan: het Climate Control Systeem, de Geyser en de Brandblusser, Etc.

Verder gaan wij zelf ieder voor- en najaar naar de accommodatie en dan hebben we zelf een heel lijstje met standaard taken voor onszelf klaar staan.

Variërend van: het uitvoeren van allerlei controles, het vervangen van alle batterijen, ‘deep-cleaning’ inclusief het schoonmaken van de leidingen, aanvullen van voorraden, vervangen/aanvullen van allerlei zaken (meestal servies en glazen) EN het maken van weer nieuwe plannen (altijd heel erg leuk).

Ook hebben we dan altijd standaard een informeel gesprek met ons lokale team, waarin we de afgelopen periode evalueren. En spreken we over aankomende zaken, zoals ophanden zijnde investeringen.

Het is ook een beetje teambuilding en we nemen dan altijd een leuk iets uit Nederland voor ze mee.

Wordt doorgaans zeer gewaardeerd. Zij moeten tenslotte het werk doen. Vaak is dat werk leuk, maar er zitten ook wel eens mindere ervaringen tussen.

Zelf durf ik eigenlijk wel te stellen, dat we het hele spelletje voor ongeveer 99,9% onder controle hebben. Het enige wat we eigenlijk niet onder controle hebben zijn uiteindelijk de gasten zelf. En de soms enigszins bizarre situaties, die ze kunnen veroorzaken. En dat moet ons lokale team dan weer opknappen.

Regeren is vooruitzien toch 😉

Goed plannen hoort daar ook bij.

Ritsaert0
Level 2
Kockengen, Netherlands

Ik heb de cv gecontroleerd en ik ben hard bezig om een houtkachel te bouwen (ik ben kachelbouwer). Het wordt een kleine massakachel met een heel goed rendement en een hele schone verbranding.  Een goede houtkachel is een hele duurzame manier van verwarmen en ik hoop en denk dat de gasten de gezelligheid in de winter heel erg kunnen waarderen!

Jacinta2
Level 2
Geesbrug, NL

cosy cottage: 

Mijn aanpassingen die mee gaan met de seizoenen zijn van velerlei aard. Buiten zorg ik voor bbq, kampvuur, parasol, tuinmeubelen, hangmat tussen de bomen etc,etc. Binnen zijn mijn veranderingen vooral gericht op feestdagen. Carnaval, Pasen, kerst, oud & nieuw. Wat de ontbijtjes betreft sluit ik, met de samenstelling, zoveel mogelijk aan op wat het seizoen brengt.

Soms, als het bij de boeking ter sprake is gekomen, houd ik met versierselen rekening met doel van de gasten: verjaardag, just married, trouwdag, oid. Zo'n klein gebaar; finishing touche valt altijd in goede aarde.

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dat is inderdaad een leuk gebaar @Jacinta2

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf