Maak kennis met de Adviesraad van hosts: Bez

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Maak kennis met de Adviesraad van hosts: Bez

Hoi allemaal,

 

Met veel plezier stel ik weer iemand van de Adviesraad van hosts voor. Deze maand is het de beurt aan @Bez8. Bez is een belangrijk lid van onze community en nu hij toch in de schijnwerpers staat, mag hij direct ook aankondigen wie dit jaar steun uit het communityfonds van Airbnb ontvangen.

 

In dit artikel in het Informatiecentrum lees je alles over de drie thema's die de Adviesraad van hosts voor dit jaar heeft uitgekozen en welke organisaties we met dit fonds gaan steunen.

 

Welke organisaties spreken jou het meeste aan? Zijn er goede doelen bij jou in de buurt die in jouw ogen geschikte kandidaten zijn om volgend jaar steun uit het fonds te ontvangen?

 

Hartelijk dank,

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

1 Antwoord 1
Bez8
Host Advisory Board Member
Vancouver, Canada

Bez8_0-1623688974667.jpeg

 

Hoe ik host ben geworden – je overal ter wereld thuis voelen

 

Hallo allemaal, 

 

Ik wil mezelf eerst even voorstellen en vertellen hoe ik host ben geworden. 

 

Het leven draait in mijn ogen helemaal om verandering en om het onverwachte. Ik ben ervan overtuigd dat elke verandering die op je pad komt al ergens diep in je lag te wachten op de kans om naar buiten te komen. Achteraf bekeken is het me duidelijk dat ik het hosten altijd al in me had. 

 

Toen ik vijf was, emigreerden mijn ouders, mijn zus en ik van Iran naar Canada in de hoop op een beter leven. We waren met ons gezin vrij op onszelf en ik voelde me altijd eenzaam, alsof ik nergens bij hoorde. En dat wilde ik juist zo graag. 

 

Al snel merkte ik dat ik me het meest thuis voelde als ik op reis was en onze prachtige planeet aan het verkennen was. Ik wilde alles weten over andere culturen en ontdekte iets wat we allemaal gemeen hadden: vriendelijkheid en liefde zijn universeel. 

 

Mijn eerste ervaring als host had ik op een gratis site die couchsurfing heette. Dat was toen ik in Mexico woonde. Ik had een groot huis in Mexico en besloot reizigers van over de hele wereld te verwelkomen. In die tijd heb ik ontzettend veel vrienden uit alle hoeken van de wereld gemaakt. Deze ervaring bevestigde mijn overtuiging dat je ook een wildvreemde kunt vertrouwen, als er maar sprake is van wederzijds respect. 

 

In 2017 begon ik met verhuren op Airbnb, kort nadat ik mijn vrouw had ontmoet. We houden allebei van muziek, reizen en mensen. We zijn graag creatief bezig en zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om met anderen in contact te komen en ervaringen met ze te delen. Daarnaast zijn we dol op dieren en zijn we graag buiten. We zijn verliefd op het leven en op het idee dat we samen een leven mogen opbouwen. Juist van die momenten die verdacht veel op het gewone leven lijken, zijn onze favoriet. Door te verhuren komen we in contact met heel veel geweldige mensen uit alle lagen van de samenleving. Het is onze missie om te zorgen dat iedereen zich thuis voelt, dat iedereen het gevoel heeft erbij te horen. Onze thuisbasis is Vancouver. Een verborgen parel op het noordwesten van de wereldkaart, waar de oceaan de bergen ontmoet. 

 

Ik ga met onze gasten om alsof het vrienden zijn die we een tijdje uit het oog zijn verloren. Als host wil ik graag een band met gasten scheppen door vriendelijkheid en liefde. De ervaring van een gast is zo'n ontzettend belangrijk onderdeel van het verhuren. Dat vind ik het allerleukste aan verhuren: dat ik een positieve invloed kan hebben op hoe een gast een reis ervaart. Door de jaren heen hebben we geweldige mensen leren kennen en vrienden voor het leven gemaakt. Ik hou van Airbnb omdat het me een platform biedt waarmee ik echt kan uitdrukken wie ik ben. Door te verhuren voel ik me verbonden met anderen. Het sterkt me in mijn vertrouwen in mijn medemens. 

 

Bedankt,

 

Bez

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf