Minimumduur verhuur tijdens bepaalde periodes

Véronique40
Level 1
Gent, Belgium

Minimumduur verhuur tijdens bepaalde periodes

Ik wil graag tijdens de kerstvakantie een minimum aantal dagen instellen voor verhuur. Had net een aanvraag voor slechts enkele dagen en heb deze afgewezen en uitgelegd. Ik wil echter zo duidelijk mogelijk communiceren naar potentiële huurders toe.

Kan ik een minimumduur instellen voor bepaalde periodes of is dit enkel globaal mogelijk (zoals nu ingesteld op min. 2 nachten).

Bedankt.

Véronique

4 Antwoorden 4
Judith63
Level 1
Nieuw-Vennep, Netherlands

Hi Veronique,

Ik lees ook mee voor je reacties. Ik heb namelijk hetzelfde probleem alleen had al een aantal opties. En nu heeft airbnb deze 3 dagen die ik geannuleerd heb geblokkeerd. Heb jij dit probleem ook?

Ik hoop op spoedige reacties!

Groet Judith

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Zie antwoord hieronder. Een gevolg van het annuleren van een reservering is inderdaad dat de betreffende data in je kalender geblokkeerd zullen worden. Daarnaast kom je een jaar lang niet in aanmerking voor de status van Super Host, ontvang je een negatieve recensie op je profiel en krijg je bij de tweede annulering een boete van 50 Euro (en elke annulering daarna een boete van 100 Euro).

 

Maar dit alles staat ook keurig uitgelegd in het help center.

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Advertenties beheren -> Kalender en meer -> Beschikbaarheidsinstellingen (rechts bovenin) -> Voorwaarden toevoegen voor seizoenen of weekenden (onderin) -> Tijdens -> Specifieke datums. Daar vul je de data in en eronder het minimum aantal nachten. Je kunt deze oefening in principe onbeperkt herhalen voor andere data.

 

 

Marie468
Level 1
Ghent, Belgium

Deze knoppen zijn m.i. verdwenen ? Vroeger kon je beschikbaarheidsinstellingen instellen (advertentie beheren - beheer advertentie en kalender - beschikbaarheidsinstellingen) maar ik vind dit helemaal niet meer terug ???

Kan iemand mij zeggen hoe je nu een minimum aantal dagen instelt voor een bepaalde periode ?

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf