Moest jij je huis aanpassen voor je eerste gast?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Moest jij je huis aanpassen voor je eerste gast?

Adapting your home.jpg

 

Hallo allemaal,

 

De hoeveelheid werk die nodig is om je huis klaar te maken voor je eerste gast kan aanzienlijk variëren van verhuurder tot verhuurder. Voor sommigen is het een kwestie van je logeerkamer goed opgeruimd hebben en wat mooi beddengoed neerleggen, maar voor anderen kan het een soort een renovatieproject zijn!

 

Toen je voor het eerst begon, hoe heb je je huis voorbereid om je gasten te verwelkomen? Is het erg veel veranderd? 

 

Ik ben benieuwd naar jullie reacties! 

 

Quincy 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

13 Antwoorden 13
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy  Goeiemorgen,

 

Voor ons was het wel een renovatie project, we hebben een stuk aan de tuinkamer gebouwd om de studio  die we via Airbnb verhuren te realiseren. Toen deze ruimte klaar was hebben we een indeling gemaakt, waar willen we de keuken, waar de badkamer, zithoek. Daarna zijn de aansluitingen gemaakt, is  de keuken geplaatst en een badkamer gemaakt en hebben we de muren en het houtwerk geschilderd en daarna een mooie vloer gelegd.

 

Toen werd het tijd om in te gaan richten en moest er het 1 en ander worden aangeschaft. Ondertussen heb ik op zolder een soort van linnenkamer vlakbij de wasmachine en droogtrommel, daar liggen alle schone badmatten, badlakens, handdoeken, keukendoeken, lakens en dekbedhoezen enz. In die ruimte staat ook een grote voorraadkast zodat ik altijd voldoende in huis heb voor onze gasten van spullen als  doucheschuim, tandpasta, toiletpapier, schoonmaakmiddelen en dergelijke, ideaal!

 

Ben benieuwd hoe de andere dit gedaan hebben.

 

Groetjes,

Lia

Wil23
Level 2
Utrecht, Netherlands

Hoi Lia,

Voor ons wat het dit jaar de 1e x dat we onze boerderij via Airbnb verhuurde. Ik ben de week voorafgaand aan ons eigen vertrek, bezig geweest om alles op te ruimen en klaar te zetten voor de verhuur. Gelukkig hebben we een grote zolder waar we veel konden opslaan. Verder wonen we in een boerderij waar de voormalige 'deel' een aantal ruimtes heeft die op slot kunnen. Volgend jaar (als we weer gaan verhuren via Airbnb) zal ik het waarschijnlijk weer zo doen. Ondanks het vele werk vooraf, is de verhuur super goed gegaan  en zijn we superhost geworden. Daar ben ik heel trots op. Op naar volgend jaar.

 

Groet van Wil uit Bunschoten

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat fijn dat je toch nog iets hebt kunnen doen met die ruimtes @Wil23.  Hoeveel mensen kunnen er eigenlijk verblijven in jouw huis? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wil23
Level 2
Utrecht, Netherlands

Hi Quincy,

 

Right now we can accomadate 4 adults and 1 baby. Next year we would like to ad another bedroom with a double bed.

 

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Goed bezig @Wil23!!! 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Wil23 , @Quincy 

 

Ja echt een goed idee om die ruimte op die manier te verhuren en leuk dat je meteen Superhost bent geworden, dat is toch een mooie waardering voor het werk wat je doet.

Ik vroeg me alleen af waarom je pas volgend jaar weer opnieuw gaat verhuren? Mag dat niet langer in Bunschoten?

 

Groetjes,

Lia

Wil23
Level 2
Utrecht, Netherlands

Ha Lia,

 

Wij gaan zelf elk jaar 3 maanden weg, dat was nu voor de 1e x, de periode dat we ons huis bij Airbnb aangeboden hebben. Volgend jaar dus pas weer. Wat betreft de gemeente Bunschoten, ik heb daar niks over kunnen vinden op hun site.

 

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Erg creatief @Wim-En-Lia0. Zo te horen hebben jullie alles erg netjes ingedeeld. Ik heb zojuist de foto's bekeken en het ziet er allemaal ook erg modern uit! 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy 

 

Dank je wel, leuk om te horen! Het is een gezellige en praktische ruimte geworden.

En ja de kasten op zolder zijn gewoon heel handig, we hebben altijd genoeg verschoningen en voorraad van alles in huis.

 

Groetjes,

Lia

Wil23
Level 2
Utrecht, Netherlands

Ha Wim en Lia,

 

Wat betekent het level naast je naam? Ik heb level 1 en zie bij jullie level 6 staan.

Hoor graag van jullie.

 

Vriendelijke groet,

Wil

E-L-0
Level 1
Dordrecht, NL

Hallo uit Dordrecht, Netherlands!

Ik heb mijn huis maandag jl op Airbnb gezet en nu al 3 boekingen. Ik heb niet zo heel veel veranderd voor de verhuur. Vorige maand moest er wat verbeterd worden aan mijn houten vloer. Die is toen meteen opnieuw geschilderd. En omdat de kamer toch leeg was, heb ik meteen de muren gewit. Dus het ziet er allemaal lekker strak uit. Het goede moment om mijn huis op airbnb aan te bieden! Ik heb voor mijn gasten een nieuw dekbed, nieuwe kussens en nieuwe lakens gekocht. Ik ga ook nog nieuwe handdoeken aanschaffen. Verder ruim ik wat persoonlijke spullen op en maak mijn kledingkast leeg, zodat de gasten die kunnen gebruiken. Ik heb 2 slaapkamers, waarvan ik er 1 gebruik als opslagruimte voor mijn persoonlijke spullen. Ik ben erg benieuwd hoe de gasten zullen reageren. Ik hoop ook dat zij me eerlijk zullen zeggen wat ze nog missen of wat beter kan. Laat het Airbnb avontuur maar beginnen! 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welkom @E-L-0

 

Heb je onderhand al een paar gasten gehad? 🙂 

 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

E-L-0
Level 1
Dordrecht, NL

Hi Quincy, 

ja! Het is eigenlijk best druk! Leuke reviews gekregen. Ik vind het hartstikke leuk om te doen! Het enige wat jammer is dat ik mijn gasten niet altijd persoonlijk kan ontmoeten. Ik heb een sleutelkastje bij de deur dus dat is een goede oplossing. Door het chatten via airbnb heb ik wel leuke contacten met mijn gasten. Groeten uit Dordrecht! Elizabet 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf