Moet ik mijn gasten terugbetalen?

Moet ik mijn gasten terugbetalen?

Hallo,

ik verhuur pas sinds kort mijn caravan.

nu had ik hem vanaf afgelopen zondag tot de 18e verhuurd.

vanmorgen kreeg ik een berichtje dat ze de accomodatie erg mooi vinden maar dat het niet bij ze past, en ze gaan dus verder reizen.

moet ik nu het restand bedrag terug betaken?

ik zou daar wel een beetje van balen want had nl meerdere aanvragen voor die periode staan en ik denk niet dat ik hem in deze periode weer verhuur, aangezien ik al een aantal heb moeten afwijzen en het kort dag is.

wat kan/ moet ik nu doen.

 

*Titel aangepast*

2 Antwoorden 2
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Corina61,

 

Ik heb het zelf gelukkig nog nooit aan de hand gehad.

Maar volgens mij kunnen ze of een wijzigingsverzoek indienen (die dan door jouw geaccepteerd zou moeten worden) of ze kunnen even in contact treden met Airbnb.

 

Normaliter komt het er vaak op neer dat niet verbleven nachten gewoonlijk terugbetaald worden (wordt dan ingehouden op je volgende uitbetaling).

Het een en ander hangt ook af van je annuleringsvoorwaarden.

Betrek altijd even Airbnb in het verhaal.

 

Want, bedenk wel: De gast krijgt straks ook de mogelijkheid om je te beoordelen!

En om als een ‘beginnend’ verhuurder al snel een ‘wraakrecensie’ te krijgen. Daar zit je waarschijnlijk ook niet op te wachten.

 

Het is helaas wat het is.

En aan jouw de keuze, hoe je hier mee om wilt gaan.

Hebben ze al om geld terug gevraagd?

Nooit zelf betalen, maar het een en ander altijd via Airbnb laten lopen!

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Corina61Ik zou ze het geld niet terugbetalen. Ze hebben geboekt, maar ze zijn er achter gekomen dat het niet bij ze past. Dat is een persoonlijke opvatting en keuze. Het is geen overmacht situatie waardoor ze hun vakantie moeten afbreken.

Wat wel van belang is dat de advertentie wel goed beschreven heeft wat ze kunnen verwachten. Als ik je advertentie bekijk ben je daar goed duidelijk in. De reviews die je krijgt zijn ook erg positief

Hebben ze overigens om terugbetaling gevraagd?

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf