Nederlandstalig een gesprek voeren.

Jo349
Level 1
Meerssen, Netherlands

Nederlandstalig een gesprek voeren.

Op welke wijze is het mogelijk om Air b&b een probleem in het Nederlands te bespreken.

Met het nummer 003120522333 krijg ik steeds weer een slecht sprekend Engelstalig iemand aan de telefoon waardoor het voor mij en voor de andere kant moeilijk wordt om inhoudelijk een probleem over bankafschriften op te lossen

2 Antwoorden 2
Kayleigh6
Level 2
Lunteren, Netherlands

Heel simpel.... Niet.....

 

Zowel hun berichten als het telefoongesprek is oorspronkelijk in het engels. De berichten worden dan door de translater gehaald want regelmatig zie ik vreselijke fouten staan...

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Jo349 en @Kayleigh6,

 

Ik heb weleens begrepen dat je altijd naar een Nederlands sprekende persoon kunt vragen (Of die beschikbaar zijn, weet ik niet. Zelf geen ervaring mee, omdat ik altijd in het Engels communiceer met Airbnb. Maar ik begrijp natuurlijk dat dit voor anderen een probleem kan zijn. En zeker als het gesprek ook nog eens over een specifiek Nederlands of Belgisch onderwerp gaat).

 

Om de klachten over de bereikbaarheid met Customer Services te verminderen maakt Airbnb tegenwoordig helaas veelvuldig gebruik van Call Centers in lage lonen landen. Op zich niets mis mee, alleen is het Engels dan ook nog eens doorspekt met het lokale accent. En dat maakt het er allemaal niet echt gemakkelijker op 😞

 

Als ik al contact moet hebben met Customer Services, dan denk ik van tevoren al na over mijn ‘aanvalsplan’. Hoe ga ik er voor zorgen, dat de persoon die ik straks aan de lijn ga krijgen? Mij ook daadwerkelijk gaat helpen met mijn probleem of vraag!

Want als je 2 verschillende Customer Services medewerkers van Airbnb spreekt, dan loop je de kans om 2 verschillende antwoorden te krijgen. Dus als het je lukt om een Customer Services medewerker ‘voor je te winnen’. Dan heb je al de grootste stap gemaakt.

 

Verder zou ik je ook door willen verwijzen naar de Help-Pagina’s van Airbnb. Die zijn echt heel duidelijk. Tevens bevatten die pagina’s ook de ‘waarheid’.

En uiteraard lezen en zoeken op de Community. Maar besef wel dat de Community veelal gevuld wordt door gebruikers van Airbnb, en dus niet door Airbnb zelf!

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf