Niet naleven van huisregels

Els1824
Level 1
Kalmthout, Belgium

Niet naleven van huisregels

Hoi iedereen,

we zijn nog maar enkele dagen geleden gestart met het verhuren van een appartement aan ons huis. 
De eerste gasten waren super aangenaam. We verhuren met duidelijke notie in de beschrijving dat we in een rustige buurt wonen waar geen feestjes gehouden mogen worden. 
Nu is het appartementje voor de tweede maal verhuurd, en we kunnen niet slapen van het lawaai, ook hadden ze nog 2 extra vrienden in de avond uitgenodigd…

ik weet niet goed hoe ik hierop moet reageren, vind het echt heel rot. 
hebben jullie tips hoe hiermee om te gaan? 
alvast bedankt!

Els.

9 Antwoorden 9
Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Anna  @Quincy  @Els1824 

Feestjes is simpel weg niet toegestaan. Ik zou even contacten met je gasten via de service berichten van Airbnb kijken of er over te praten valt. Hou je berichten via de Airbnb app, dat is belangrijk omdat Airbnb je dan ook kan helpen verder, want alle gegevens van de communicatie kunnen zij dan ook zien. Ik heb even @ anna en @ quincy gedaan, want dan kunnen de admins even mee lezen met je bericht en je tips geven. Quincy is normaal de admin maar die is even op vakantie en  Anna neemt waar. 

 

Groetjes en sterkte

Groetjes Katja
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Els1824 @Katja202 Daar sluit ik me helemaal bij aan en ik zou je gasten er zeker op aanspreken dat je dit gedrag niet accepteert, succes!!

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Els1824 

van Airbnb zul je niet veel kunnen verwachten. Die gaan er niet voor zorgen dat je huisregels worden nageleefd.

Je moet zelf het heft in handen nemen
Wel eeg goede suggestie van @Katja202  om de overtreding via airbnb service berichten vast te leggen.
ook via die berichten aankondigen dat ze binnen 10 minuten moeten stoppen met het feest.
Vervolgens aktie ondernemen. Je moet er wel zeker van zijn dat je listing :
A) een eenduidig verbod heeft op feesten
B) een verbod op het toelaten van extra gasten bevat.

Je zult zeker een wraakreview gaan krijgen van deze gasten. Daarom goed om alles vast te leggen. Hopelijk krijg je Airbnb zover om het wraakreview te verwijderen.
Helaas kiest Airbnb meestal de kant van de gasten
Bellen met Airbnb heeft vaak ook geen zin. De klantenservice is uitbesteed aan mensen die vaak in een ver land zitten. Die spreken vaak onverstaanbaar engels met kraaiende hanen, blaffende honden of huilende babies op de achtergrond. Meestal passen ze ook nog eens de regels verkeerd toe of kennen ze die niet eens.

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Els1824  En laat je niet uit het veld slaan door deze ene stomme gast. Hosten op Airbnb en werken met gasten is echt heel leuk.

Groetjes Katja
Els1824
Level 1
Kalmthout, Belgium

Bedankt voor de berichtjes, hopelijk is dit een éénmalig voorval, morgen weer nieuwe gasten waar we hopelijk van kunnen genieten ☺️

Anna
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Katja202 @Bob297 @Wim-En-Lia0 Bedankt dat je @Els1824  hebt geholpen met tips hoe om te gaan met deze lastige situatie! 

                             

 

Vielen Dank für die gemeinsame Zeit im Community Center! Begrüßt die neue Community Managerin Juliane HIER.  Klickt HIER, um eine Unterhaltung mit anderen Mitgliedern zu beginnen. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Els1824, hoe is dit uiteindelijk allemaal afgelopen? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Ik heb ook eens hele slechte gasten gehad. Vanaf nu accepteer ik alleen nog maar gasten met positieve reviews en moet de hoofdboeker minimaal 28 jaar zijn. Uiteraard naast de regels dat feestjes verboden zijn en dat verwacht wordt dat (geluids)overlast vermeden wordt. Succes!

Judith726
Level 2
Willemstad, Curaçao

Bedankt voor de tip, ik kijk daar nog te weinig naar. Gister had een gast geboekt met een mooi verhaal om vervolgens vandaag te cancelen. Kijk ik op haar profiel, is dat niet de eerste keer dat ze dat doet. Bij aankomst bij een appartement in Vietnam, bekeek ze het appartement om vervolgens te vertrekken. Wat een praktijken. De verhuurder heeft het hele bedrag geretourneerd, dat is nog eens ballen hebben.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf