Niet uitgelicht willen worden in gezinscollectie

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Niet uitgelicht willen worden in gezinscollectie

Hallo!

 

Zo te zien in de `Voortgang`worden we binnenkort uitgelicht in de gezinscollectie.

 

Nou zitten we daar heel eerlijk niet echt op te wachten. Hoewel kinderen wel welkom zijn bij ons, hebben we liever maximaal 2 volwassen personen in onze accomodatie. Kinderen/baby's zijn veel meer werk (alles verbouwen voor babybedje/kinderstoel etc., meer was, meer schoonmaken, etc.) en we mogen daar geen extra kosten voor vragen. Ze zijn dus welkom, maar we willen het niet als paradepaardje gebruiken 😉

 

Ik heb al gekeken hoe ik kan voorkomen dat we worden uitgelicht voor gezinnen met kinderen, maar dan zou ik belangrijke faciliteiten zoals de keuken of WIFI moeten verwijderen. Dat is geen optie.

 

Zou het dan echt zo moeten zijn dat je helemaal geen kinderen meer kunt toestaan om te voorkomen dat je hiervoor wordt uitgelicht?

 

Wie heeft een tip?

 

Alvast bedankt!

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Sina25,

 

Een zogenaamde 'Opt-Out' uit Airbnb Programma's bestaat veelal niet (Onlangs op de Engelstalige Community ook een artikel gelezen, waar iemand geen Superhost wilde zijn. Maar er toch niet onderuit kon komen).

 

Een eventuele optie zou zijn (gaat geheel tegen de houding van de meeste verhuurders in). Is om sommige gasten met kinderen dan maar te vragen, om je een mindere sterren-beoordeling te geven.

Ik snap dat dit een heel gevaarlijke optie is.

Want de minimum vereiste is: 2 stuks 5-sterren-beoordelingen van families per jaar (Dus de lat ligt niet echt hoog).

 

En inderdaad zo ongeveer de enige andere opties zijn, om een aantal van die voorzieningen dan maar af te vinken, of geen kinderen toe te staan.

 

Veel andere mogelijkheden zijn er eigenlijk niet.

Je zou het natuurlijk ook nog kunnen benadrukken in je advertentie tekst.

 

Want ik ben het met je eens: Kinderen en zeker babies veroorzaken meer werk en kosten.

En bovendien vindt Airbnb ook nog eens dat babies, dan maar gratis moeten zijn!

 

Nou, da's fijn dan. Wel de Airco op stand 10, maar geen extra compensatie.

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Hallo Cor,

 

Bedankt voor je (snelle!) reactie!

 

Ik was er al een beetje bang voor... wat je zegt.

 

Gasten met kinderen vragen een minder goede beoordeling te geven stoot me inderdaad een beetje tegen de borst, haha.

 

Misschien dan toch een goed idee om gewoon aan te geven dat het niet geschikt is voor kinderen. Mochten er speciale verzoeken komen, mag ik dan wel via de chat vragen om extra bij te betalen of is dat ook niet toegestaan?

 

Ik dacht trouwens dat alle kinderen t/m 12 jaar gratis meereizen en niet alleen babies. Klopt dat niet?

 

 

 

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Sina25,

 

Ja, zeker kleine kinderen kunnen de nodige problemen geven: Vingertjes op de muren, alles uit nieuwsgierigheid aan willen raken of in hun mond willen stoppen, je zult voorzorgmaatregelen moeten treffen dat ze niets kapot kunnen maken, en noem het maar op!

En dan heb ik het nog niet eens over de veiligheidsvoorzieningen die je moet treffen (Ons appartement, bevindt zich op de eerste verdieping. En wij hebben speciale netten beschikbaar voor onze balkonnetjes, dewelke wij aanbrengen als er kleine kinderen komen). Meestal gaat het hierbij niet om hele grote investeringen, maar toch.

Voor baby’s hebben we nog veel meer voorzieningen. Want een baby die zich een beetje verslikt met een slok water in bad: 1 keer raden wie daar op afgerekend wordt in de recensie!

Het aanschaffen van die voorzieningen, liep nog wel een beetje in de papieren.

Er is me zelfs ooit wel eens de vraag gesteld, of we wellicht een zitwagentje hadden voor de kleine.

Toen heb ik beleefd gemeld, dat we daar niet aan konden gaan beginnen (je hebt immers een ander wagentje nodig voor een kleine van 3 maanden of 3 jaar). Uiteraard snap ik het wel, want gasten moeten anders zelf dit soort zaken met zich meenemen in het vliegtuig. En dat is ook niet altijd even makkelijk (of gratis).

 

Contant geld is in principe uit den boze, op Airbnb.

Het is niet verboden, maar het wordt wel sterk afgeraden/ontmoedigt.

 

Je kunt een toeslag voor kleine kinderen, eventueel wel opnemen in de tekst van je advertentie bijvoorbeeld (het liefst ook in de huisregels).

Als er dan toch mensen met kinderen bij je reserveren, dan kun je eventueel met een speciale aanbieding, die toeslag in rekening brengen. En als de gast dat dan accepteert. Dan is het verder geregeld.

Ik moet er wel bij zeggen. Zoals gebruikelijk: De meeste huurders lezen niet. Zelfs de huisregels niet, terwijl ze daar toch akkoord mee moeten gaan!

En als ze dan ergens voor bij moeten betalen, dan heeft dit vaak als neveneffect, dat je op het onderdeel Waarde afgerekend wordt in de beoordeling.

 

Ik zie dit best wel vaak. Verhuurders met een prima accommodatie, die voor bepaalde zaken extra geld in rekening brengen. Scoren niet gauw een volle 5 sterren op het onderdeel Waarde!

 

De wet van behoud van ellende, noem ik het altijd maar.

 

Toen wij begonnen met verhuren, wisten we natuurlijk nagenoeg nog nergens van.

En op een bepaald moment, hebben wij er ons erbij neergelegd. Dat je dus families met kinderen en baby’s over de vloer krijgt. En dat je daar dus de nodige zaken voor moet regelen. Dat hebben we gedaan en nu is het een kwestie van bijhouden.

 

En alleen baby’s zijn ‘gratis’, als je een toeslag voor extra personen hanteert.

Verder tellen ze ook niet mee in het maximaal aantal personen (maximaal 5 gratis baby’s).

Dus behoed je voor Quinto-Mum!

Kinderen zijn dus niet ‘gratis’, die tellen gewoon mee, in het totale aantal personen.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf