Onrealistische gasten en daardoor slechte recensies

Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Onrealistische gasten en daardoor slechte recensies

Nog maar even een ergernisje. 
Wij zijn een van de goedkoopste b&b's in deze regio. ook al omdat we in een buitenwijk zitten. 
Het eerste jaar kreeg ik alleen maar super positieve recensies maar de laatste maanden is het drama 😞
Mijn kamers kosten 22 en 25 euro per nacht. Voor 2 personen met een heel vorstelijk ala carte ontbijt. 

Op de kamers staan een mandje met zakjes chips, koekjes, cakejes en andere snacks. Er staat een mandje met verschillende (mini) flesjes douche producten, en een klein flesje rode en witte wijn, een flesje jagermeister en een flesje flugel. Ook staat er vers water, een waterkoker en diverse soorten koffie en thee. Aan het einde van het verblijf krijgt de gast een kleinigheidje als presentje en een feedback formulier. En plotseling blijkt dan, dat mensen het hilton hadden verwacht. Er word in onze woonkamer gerookt, dat staat ook in de advertentie en in de welkomstmail. Plotseling vallen gasten daarover en krijg ik nog maar drie sterren recensies. Ik krijg feedback als "het bruin brood had bruiner gemogen" of "de kwaliteit van de kaas kan beter" (gewoon kaas van de albert heyn) en dat soort debiele dingen waar ik echt helemaal niks mee kan. Ik heb nu zelfs in de welkomst mail gezet, dat ze betalen voor een budget kamer en dus niet het hilton moeten verwachten. Maar ondertussen zit ik wel met slechte recensies, terwijl ik geen idee meer heb wat ik er aan zou moeten doen.  Iedere keer als ik de handdoek in de ring wil gooien dan krijg ik ineens een hele goede recensie waardoor ik toch maar door ga, maar ik word er af en toe wel moedeloos van. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? iemand nog tips?

3 Antwoorden 3

Beste,

 

Mijn advies is om je kamerprijs omhoog te doen, misschien verhuur je dan wat minder , maar krijg je beter publiek. Bovendien houdt je dan budgetaire ruimte om je kamer op peil te houden c.q. te verbeteren of om iets extra´s te doen. 

Airbnb heeft de neiging om je prijs alsmaar naar beneden bij te stellen, maar op de lange duur is dat niet vol te houden want je zult moeten blijven vernieuwen-vervangen-updaten.

Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Bedankt voor het meedenken en de tip 😉

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi,

 

Ik ben het helemaal met Francien eens.
Eigenlijk ben ik zelfs verbaasd over de enorme hoeveelheid service die jullie verlenen voor de prijs van jullie kamers!
Oftewel verdienen jullie er uberhaupt nog wel iets aan?

 

Met lage prijzen, lok je koopjesjagers. En die zijn doorgaans zeer kritisch.
Die willen inderdaad een Hilton voor de prijs van een hostel.
En zeker als je ook nog iets te eten aanbiedt, dan krijg je ook nog eens met allerlei soorten smaken te maken.

 

Mijn tip zou zijn: Prijs omhoog, want er zijn ook mensen die gewoon een goede accommodatie willen.
En een lage prijs, zou kunnen duiden op een toch wat mindere accommodatie.
En dat schrikt dan weer de juiste mensen af 😞
Onder het motto: When it sounds too good to be true, then it is usually too good to be true.

 

Ps.
En zeker niet letten op die prijstips van Airbnb.
Want dat slaat echt nergens op.
Wij verhuren met gemak, voor het dubbele dan de prijstips van Airbnb.
Bedenk: Airbnb heeft andere drijfveren dan wij.
Ze hebben het altijd over verdienen, maar nooit over kosten 😞

 

Wij verhuren nu 2 jaar.
Vorig jaar de prijs rondom de Kerst laag gehouden ivm laagseizoen en geen boekingen.
Dit jaar de prijs op een hoog niveau gezet voor die periode. En wat denk je? Een boeking van anderhalve week!
Een beetje het After-Eigth effect.
Die boeking maakt het jaar echt goed 🙂

 

Mvrgr,
Cor.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf