Over als mensen jouw huis willen huren en dat op het laatste moment afzeggen je dan recht heb op gel

Aad1
Level 1
Rotterdam, Netherlands

Over als mensen jouw huis willen huren en dat op het laatste moment afzeggen je dan recht heb op gel

Even een vraag dit is de eerste keer dat wij met Airbnb in zee gaan maar wij kregen 23 september een boeking binnen . Hebben binnen 1 uur gereageerd . De dame wilde 4 dagen ons huis huren en zo de volgende dag al komen. Ik gezegd dat dit kon . Maar ik heb de dagen afgeboekt voor andere nu blijkt dat de mensen dat zelf dienen te doen. Ik  hadgeen idee dat dit zo moest. De hele dag bezig geweest met bedden verschonen en het huis schoon te maken. Krijg ik van die vrouw een sms dat ze niet kan boeken. Ik geprobeerd het weer vrij te geven dat is mij niet gelukt . Vervolgens heeft ze ergens anders geboekt maar was niet blij want ze moest wel € 80.00 aan airbnb betalen. Maar krijgen wij dan ook iets of is dat allemaal voor airbnb?

 

Hoor graag wie daar ervaring mee heeft. Erna

1 Antwoord 1
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

 

De zin " Maar ik heb de dagen afgeboekt voor andere nu blijkt dat de mensen dat zelf dienen te doen" is voor mij een raadsel wat hier bedoeld wordt. Blijkbaar heeft er geen reservering plaatsgevonden, omdat er om 1 of andere reden door uw gast niet geboekt kon worden. NB Een reservering komt tot stand als u de boeking accepteerd OF onstaat automatisch bij de optie "direct reserveren". Van een tot stand gekomen reservering  ontvangt u bericht, onder "reserveringen" staat het reserveringsnummer met de details en onderaan uw "dashboard'-scherm staan nog eens ter herinnering alle aankomende en vertrekkende gasten opgesomd.

 

Waarom uw gast Euro 80,- aan Airbnb moet betalen is mij onduidelijk. Er was immers geen reservering, dus van evt. annulering is dan ook geen sprake.

 

En tot slot: Als er geen reservering is, dan krijgt u (uiteraard) ook geen geld.

 

Volg gewoon de spelregels van Airbnb exact op, dan komt het de volgende keer goed.

 

Succes en met vriendelijke groet,

Emiel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf