Potentiële gast biedt heel weinig huur

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

Potentiële gast biedt heel weinig huur

Hoi medeverhuurders, 

 

Ik kreeg gisteravond een sn aanvraag van een gast voor 95 nachten. Ik bied lange verblijven aan en geef dan ook flinke kortingen. Normaal zou ik voor deze periode ruim 7100 euro krijgen, de aanbiis ca. 4500. Nu biedt de gast mij 3000 euro onder het mom van: je hebt er ook geen werk aan. Ik vind dit lastig, want daarom geef ik al 2500 euro korting. Het voelt niet prettig om meer dan 50% onder mijn prijs te moeten gaan verhuren. Van eerdere gasten krijg ik namelijk terug dat mijn prijs/kwaliteit best prima is. Wat zouden jullie doen? 

9 Antwoorden 9
Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Klarieke0 Ik zou mijn eigen gevoel volgen, deze gast zet je op deze mannier onder druk maar daar zou ik niet op in gaan... Succes, ben beieuwd hoe het afloopt 😉

Linda3242
Level 4
Spijk, Netherlands

Hi @Klarieke0 ,

 

Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik deze boeking zeker niet accepteren. Wel zou ik duidelijk maken dat de normale prijs 7100 is en dat hij een korting krijgt van 2500. De prijs is dan voor die 95 nachten 4600 dus 48,42 euro per nacht. Dus geen 3000 (en dus 31,57 per nacht).

Onder het mom van je hebt er geen werk aan, daarom zit die korting erop van 2500. Dit vind ik al een hele forse korting en lager zou ik zeker niet gaan. 

 

Hoe de gast dit aanvraagt vind ik niet fris en wie weet wat er verder nog uit de hoge hoed komt.  Mijn voelsprieten zegt: niet doen. 

 

Stel dat de gast dan niet boekt, dan komt er vast wel een andere gast die je accomodatie wel op waarde schat, inclusief jouw korting. 

 

Succes! Groet, Linda 

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Linda3242 Dank je wel! Ik vind zelf 2500 euro korting ook eigenlijk wel genoeg, als we te duur zijn moet je misschien wat anders zoeken. Je krijgt bij ons een compleet huisje met alles erop en eraan dus dat is het geld volgens mij gewoon waard... (en bovendien : wij moeten onze eigen rekeningen ook betalen, dan kun je niet oneindig korting geven) 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Klarieke0 @Linda3242
Ik zou het niet accepteren.  Doorgaans is het zo dat de gasten die hoge kortingen vragen uiteindelijk niet de gasten zijn die je had willen hebben.
Ze zijn veeleisend, vragen veel aandacht en zijn waarschijnlijk niet netjes voor de accommodatie.
Ik zou zeggen dat je uitgebreid onderzoek hebt gedaan naar de prijsstelling van je huis tov andere aanbieders en een prijs hebt genoemd die zeer redelijk is. Als hij zich daarin niet in kan vinden dan zou ik hem veel succes wensen bij het vinden van een huis dat beter bij z'n budget past.

@Wim-En-Lia0 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Klarieke0, dankjewel voor de tag, en sorry voor mijn late bericht. 

 

Ik ben het eens met @Wim-En-Lia0 @Linda3242 @Bob297. Ik ben zelf host geweest en heb eigenlijk altijd wel dit soort verzoeken niet geaccepteerd. 

 

Hoe is het uiteindelijk gegaan? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Quincy @Bob297 @Linda3242 @Wim-En-Lia0 Hoe het afliep :

Ik heb een bericht gestuurd en mijn prijsstelling uitgelegd, aangegeven dat er al 35% korting op lange verblijven gegeven wordt en gevraagd wat de reden was voor zo'n lang verblijf. 

Ik kreeg een bericht terug dat ze student was en 3 maanden in Meppel kwam studeren en er op de Nederlandse woningmarkt niet tussen kwam. Dat ze daarom Airbnb probeert en misschien het budget iets kon verhogen. 

Omdat ik daar wel begrip voor heb heb ik aangegeven dat ik minimaal 4000 euro wil hebben voor die periode en vervolgens een speciale aanbieding gestuurd waarbij ik zo heb zitten puzzelen dat er onder de streep voor mij 4000 overbleef. Daarbij heb ik aangegeven dat er geen feesten en partijen zijn toegestaan, geen bezoekers zonder mijn toestemming en de huisregels gerespecteerd dienen te worden. 

Daarna heb ik niets meer gehoord. En dan denk ik : een berichtje was aardig geweest, maar ik ben er niet rouwig om dat je wegblijft... 

 

Thanks voor het meedenken!! 

 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Klarieke0 

 

Ja een berichtje was zeker aardig geweest, jij hebt zo je best gedaan voor haar en dan laat ze niets meer horen..

Linda3242
Level 4
Spijk, Netherlands

@Klarieke0 Dank voor je update, altijd fijn om te weten hoe het afloopt! 

 

Tja, je hebt zo je best gedaan, zelfs nog een extra korting en dan geen antwoord geven.

Nu is wel duidelijk hoe deze gast is. Inderdaad niet rouwig om zijn dat ze niet komt...

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf