Prijzen veranderen in seizoen

Alexander532
Level 2
Kortrijk, Belgium

Prijzen veranderen in seizoen

Ik heb een probleem met de basisprijs verhuring. Iedere maand moet dit aangepast worden, de prijs voor verhuur in april is niet dezelfde als die in juli. Hoe kan je een onderscheid maken per seizoen?

Dit is nu zeer verwarrend voor potentiële huurders.

 

Alexander

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Alexander532,

 

Er zijn meerdere manieren om dit te bewerkstelligen.

Ikzelf gebruik altijd gewoon de kalender, omdat ik zelfs binnen de maand wil kunnen variëren met de prijs per nacht (en dan is het zowel binnen de App als de Website op een eenduidige wijze in te regelen).

In de kalender kun je door een reeks te selecteren, de prijs voor die hele reeks aan nachten tegelijk wijzigen (reeks niet te groot maken, anders dan werkt het niet helemaal naar behoren).

1 of 2 maanden tegelijk aanpassen, lukt echter zonder problemen.

 

Maar, zoals reeds eerder gesteld. Zijn er dus meerdere mogelijkheden.

 

Ook altijd even je boekingshorizon in de gaten houden.

 

Succes!

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Hi @Alexander

Ga op de datum van je kalender staan vanaf wanneer je wilt veranderen.

Klik vervolgens in de rechterkolom bij "geselecteerde datums" de einddatum van dit tarief.

Geef bij nachttarief vervolgens je tarief in.

Kijk even of "beschikbaar" of "geblokkeerd" goed is aangegeven.

Druk op "opslaan"

Je nieuwe tarieven staan er nu in.

Ik heb zelf heel veel verschillende tarieven op deze manier in de kalender gezet.

 

 

 

Hugo270
Level 2
Haaltert, Belgium

Hallo @Alexander0,

 

naast de dagprijs kan je ook de weekprijs laten variëren en daarmee "seizoensprijzen" simuleren.

Je clickt op  'Bewerken" bij je advertentie, dan "Tariefinstellingen" en daarin "Kortingen verblijfsduur".

Daar kies je opnieuw "Bewerken" en er opent zich een view waar je onderaan leest "... voor x weken een aangepaste prijs ingesteld.. ". Als je daar op clickt kan je week per week een verschillende weekprijs instellen. Ik geloof dat je indien gewenst ook maandprijzen kan instellen.

 

Maar los daarvan heb je zeker gelijk dat de prijsstelling niet echt soepel is. Ik zou zeggen : hoe meer mensen Airbnb vragen om deze interface aan te passen naar echte seizoens- en vakantie-prijzen, hoe beter het kan worden ! 

Zelf zou ik voorstander zijn van de invoering van standaard drie seizoenen : Low, Medium en High waarvoor je dan steeds dag- week- en maandprijzen kan instellen. Vervolgens hoef je dan via de kalender enkel nog aan te duiden welke dagen in welke periode liggen. Daarbovenop zou dan nog een overrulende dagprijs voldoende zijn om bv de dagprijs voor een vakantiebrug in het low season aan te passen. Ik heb het al voorgesteld maar voorlopig nog geen reactie daarop gekregen ...

 

Succes,

Hugo

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf