Reserveringsvoorwaarden

Marianne283
Level 3
Sittard, Netherlands

Reserveringsvoorwaarden

Bij het weer beschikbaar stellen van mijn Airbnb na een paar maanden Coronastop heb ik ervoor gekozen om alleen gasten te accepteren die een identiteitsbewijs bij Airbnb hebben ingediend en een foto. Ik heb direct reserveren en gasten die hier niet aan voldoen kunnen niet direct reserveren. Maar wel een reserveringsverzoek doen. Die krijg ik de laatste weken nu vaak. Ik vind dat ik niet degene moet zijn die hun dan afwijst op grond van gebrek van een ID en/of foto, maar dat dit door Airbnb zou moeten gebeuren. Of mijn airbnb niet tonen aan mensen die hier niet aan voldoen of bij door huurders intikken van vrije data een pop-up geven dat ze eerst een ID en/of foto moeten indienen voordat ze bij mij terecht kunnen. Wat is jullie mening en ervaring hierin? 

5 Antwoorden 5
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Ik ben het met je eens waar het een ID betreft. Ik meende ook dat je verplicht bent dit te uploaden bij AIRBNB als je je als gast aanmeldt. Pasfoto hecht ik zelf geen waarde aan.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Marianne283 

Je kunt de gast vragen om alsnog de ID te regelen en anders de aanvraag in te trekken (zodat je niet hoeft te "weigeren"). De meeste gasten doen het 1 of het ander, is mijn ervaring.

 

NB Ik vraag het alleen bij gasten vanuit buitenland.

 

Foto is minder belangrijk, die krijg je toch pas te zien nadat reservering is geaccepteerd.

 

Marianne283
Level 3
Sittard, Netherlands

@Emiel1 , @Bob297 ,

Bedankt voor de reacties.
Ik ben het met jullie eens dat pasfoto minder belangrijk is.

 

Mijn wrevel komt voort uit het gegeven dat ik al bij Airbnb heb aangegeven geen gasten zonder ID te willen en nu moet ik dat keer op keer bij de gasten in kwestie ook nog doen. Laat Airbnb dan een onderscheid maken zodat je als host  kunt kiezen uit

 

-  bij zo een gast zet airbnb alleen direct reserveren uit, de host kan alsnog wel/niet erom vragen en de gast wel/niet accepteren 

 

- bij zo een gast door Airbnb laten aangeven dat er alleen gereserveerd kan worden als  er een ID is ingediend. De host hoeft dan niets te weten en niets te doen.

 

marianne 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Marianne283 

De keuze "ID verplicht" geldt helaas alleen voor Direct Reserveren, zo staat het ook aangegeven.

 

De keuze "profiel foto verplicht" geldt voor zowel Direct Reserveren als voor Op Aanvraag Reserveren.

 

Airbnb zal er wel een goede reden voor hebben om het zo te doen. Ik denk vooral om verhuurders over de streep te halen om "Direct Reserveren" in te schakelen.

Zelf gebruik ik het niet en dat gaat ook niet gebeuren.

 

vr gr,

Emiel

 

 

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Klopt! Ik heb ook liever dat ze reserveren met ID. Maar als ik het aanzet krijg ik aanzienlijk minder resveringen. Het is wel vervelend want voor de toeristenbelasting is het verplicht om een id kaart of paspoort te hebben gebruikt. Dit wordt nu lastiger gemaakt voor hosts om te beheren.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf