Slechte service Airbnb ?

Yvonne50
Level 2
São Brás de Alportel, PT

Slechte service Airbnb ?

Ben sinds vorig jaar augustus 2016 verhuurder van een mooie Villa met zwembad in de Algave, Portugal. Waar ik mij aan erger is dat toekomstige gasten zich niet aan de voorwaarden houden zoals ik deze heb opgesteld. Zo verzoek ik mijn toekomstige gasten 2 dagen van tevoren zich te melden, maar daar wordt vaak geen gevolg aan gegeven. Dit betekent, dat ik diverse mensen moet afwijzen, wat natuurlijk voor mij geen reklame is. Ook deze maand is het weer 2 maal voorgekomen. Op 19 september krijg ik  om 19.10 uur een mail van een zekere Simona dat ze meteen dezelfde avond met 2 gasten voor 2 nachten wil komen. Dit was wel heel snel, dus moest ik haar terleurstellen. Dus in mijn berichten of reviews opnieuw een afwijzing. Hetzelfde op 27 september, een Hollands jong stelletje wilde bij mij ook 2 nachten overnachten van  28 tot de 30e september. Op zich mogelijk, alleen moest ik zien dat ik een afspraak  die ik had in Faro voor de volgende dag moest verzetten. Meteen gebeld, maar ik kreeg het antwoord apparaat. Iets later lukte het mij om contact op te nemen en de afspaak te verzetten. Dus opnieuw zetten ik mij achter de computer, om mijn gast welkom te heten. Maar ... dan lees ik, dat mijn gasten niet langer een verblijfsplek nodig hebben. Opnieuw bij mijn overzicht geannuleerd. Als verhuurder, kun je daar dan niet op reageren, dus een soort overmacht.Zelf heb ik ook een paar annuleringen gehad, soms op het laatste moment. Gastenkamer op orde gemaakt, diverse benodigheden in de koelkast gezet enz. Vaak wordt er geen excuus gemaakt of krijg ik de reden te horen. 

Zo heb ik diverse keren per mail en telefonisch het verzoek gedaan, om de naam van mijn woonplaats te veranderen. Nu staat er o.a. naast mijn adres Fonte da Murta 84, dit is een wijk van  het stadje Sâo Bras de Alportel, ook de stad Faro vermeld. Faro ligt 28 km verder bij mij vandaan. Dit is voor gasten zeer verwarrend. Ook heb ik 2 keer een annuleringgehad, omdat de gasten in de veronderstelling waren dat mijn woning in Faro gelegen lag. Als men in Apeldoorn woont en er wordt Zwolle aangegeven, dan gaat men ervan uit dat  de woonplaats Zwolle is en niet Apeldoorn. In feite is mijn situatie hetzelfde, maar AIRBNB wil dit niet veranderen. Ik vraag mij af, hebben meerdere mensen die hun huis verhuren deze ervaring ? Zo ja, dan hoor ik dit graag ! 

2 Antwoorden 2
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

 

Wat betreft uw "klacht" in het 1e deel:

- Bewerk uw advertentie,

- kies bovenaan uit menu "beschikbaarheid"

- kies knop "bewerk" bij  rubriek "reserveringsvookeuren"

- maak gewenste keuze bij "aankondiging vooraf", bijv. "minimaal 2 dagen vantevoren"

- Kies knop "opslaan"

Dan kunnen gasten niet meer boeken voor bijv. de volgende dag.

 

Met vriendelijke groet,

Emiel

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

 

Wat betreft uw opmerking in het 2e deel:

Opvallend is dat andere advertenties in dezelfde plaats NIET de vermelding Faro in de titel hebben, bijv. het vlakbij gelegen "Casa Sebra". Wel staat bovenaan de "google-map" van die advertentie: "woning ligt in Sao Bras de Alportel, Faro, Portugal".

Maar in uw advertentie staat bovenaan de "googlemap":  "home is located in Faro, Faro, Portugal" !  Dus niet onlogisch dat mensen denken dat het in eerste instantie in Faro is (al geeft de map wel duidelijk iets anders aan)

 

Dat doet vermoeden dat dit gegeven toch ergens in uw advertentie staat  of dat u bij het aanmaken van u advertentie onjuiste of ongewenste locatiegegevens heeft geselecteerd.

 

Doorloop al uw gegevens, met name locatie, kijk evt. ook of er in uw profiel misschien "Faro" staat etc. Lees evt. meer: https://www.airbnb.nl/help/article/422/how-do-i-change-my-listing-s-neighborhood

 

 

Succes en met vriendelijke groet,

Emiel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf