Spullen achtergelaten door gasten

Online Community Manager in
London, United Kingdom
Online Community Manager
314 Keer bekeken

Quincy_0-1633017157301.jpeg

Hallo allemaal,

Het onderwerp van vandaag is iets waar waarschijnlijk de meesten van ons zich in kunnen vinden (de titel zegt het al!).

Een paar jaar geleden deelde ik een topic in de Engelstalige community waarin ik hosts vroeg of ze gasten hadden die wel eens spullen zijn vergeten (bijv. portemonnee). Ik kreeg toen een aantal leuke reacties en dacht dat het leuk zou zijn om dit ook van jullie te horen nu we als community gegroeid zijn en we in de loop der jaren veel nieuwe leden hebben mogen verwelkomen.

Ik had ooit een gast die een laptop was vergeten! Ze vertrokken vroeg naar het vliegveld, maar een van hen kwam terug om de laptop op te halen nadat ik ze had gebeld (ze waren gelukkig nog niet door security gegaan).

Hebben jullie ook gasten gehad die bepaalde spullen zijn vergeten?

Quincy

Heb je vragen? Stel ze hier

We also have a Dutch-speaking community - Click here

7 reacties

Re: Spullen achtergelaten door gasten

in
Spijk, Netherlands
Level 3

@Quincy 

Achtergebleven spullen stuur ik per post op. Vaak als service van de zaak, gratis. 

Behalve de inhoud van de koelkast of bederfelijke etenswaar. Soms heb ik zelf de spullen gebracht, wanneer gasten in Nederland wonen. (Bijvoorbeeld schoenen) Een keer heeft een gast uit Amsterdam de sleutels van het vakantiehuis, per abuis, meegenomen. Die heb ik dus ook per direct opgehaald (afstand zo'n 100km). Ik wilde geen enkel risico nemen met deze sleutels per post oid. Wat mensen vergeten: opladers, zaklamp, ondergoed, speciale kussens, agenda, hondenriem, etc...

London, United Kingdom
Online Community Manager

Zo, gelukkig kon je de sleutels nog ophalen! @Linda3242!

in
Ruinen, Netherlands
Level 10

@Linda3242 @Quincy  Hier ook er wordt echt van alles vergeten. Ik probeer nu eigenlijk gewoon gelijk de ruimte te inspecteren als mensen echt net weg zijn. Als ze dan wat vergeten zijn kan ik bellen en kunnen ze de auto nog omdraaien en het ophalen. Voor de rest stuur ik het ook gewoon op. Tot nu toe ook gewoon service van de zaak, maar ik had op een gegeven moment drie achter elkaar en toen dacht ik wel van …. Dit moet niet te vaak gebeuren, want dan ga ik wel de post kosten terug vragen. De dreigende gedachte heeft geholpen, sinds dien geen verstrooide professoren meer gehad 😉

Groetjes Katja

London, United Kingdom
Online Community Manager

Haha, ik heb in een andere community gelezen dat een bioloog een spin in een reageerbuis in de koelkast was vergeten! 😂 @Katja202 @Linda3242 @Wim-En-Lia0 

in
Vianen, Netherlands
Level 10

@Quincy @Katja202 @Linda3242 Ja wij hebben het ook verschillende keren meegemaakt en controleren nu bijna altijd zelf de studio voordat de gasten vertrekken. Een poosje geleden hadden we Amerikaanse gasten die per ongeluk onze huissleutel hadden meegenomen, helaas stuurden ze die ons toe en toen we die enveloppe ontvingen was de sleutel weg... We hebben toen alle cilinders moeten vervangen en daarbij nieuwe sleutels en dat was behoorlijk kostbaar. Gelukkig is dat maar 1x gebeurd 😉

Groetjes Lia

London, United Kingdom
Online Community Manager

Oh nee toch... dat is wel echt balen @Wim-En-Lia0! Hopelijk gebeurt dit niet weer!

in
Vianen, Netherlands
Level 10

@Quincy  Nee dat is zeker niet te hopen..

Begin een gesprek