Spullen achtergelaten door gasten

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Spullen achtergelaten door gasten

Quincy_0-1633017157301.jpeg

 

Hallo allemaal,

 

Het onderwerp van vandaag is iets waar waarschijnlijk de meesten van ons zich in kunnen vinden (de titel zegt het al!).

 

Een paar jaar geleden deelde ik een topic in de Engelstalige community waarin ik hosts vroeg of ze gasten hadden die wel eens spullen zijn vergeten (bijv. portemonnee). Ik kreeg toen een aantal leuke reacties en dacht dat het leuk zou zijn om dit ook van jullie te horen nu we als community gegroeid zijn en we in de loop der jaren veel nieuwe leden hebben mogen verwelkomen.

 

Ik had ooit een gast die een laptop was vergeten! Ze vertrokken vroeg naar het vliegveld, maar een van hen kwam terug om de laptop op te halen nadat ik ze had gebeld (ze waren gelukkig nog niet door security gegaan).

 

Hebben jullie ook gasten gehad die bepaalde spullen zijn vergeten?

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

9 Antwoorden 9
Linda3242
Level 4
Spijk, Netherlands

@Quincy 

 

Achtergebleven spullen stuur ik per post op. Vaak als service van de zaak, gratis. 

Behalve de inhoud van de koelkast of bederfelijke etenswaar. Soms heb ik zelf de spullen gebracht, wanneer gasten in Nederland wonen. (Bijvoorbeeld schoenen) Een keer heeft een gast uit Amsterdam de sleutels van het vakantiehuis, per abuis, meegenomen. Die heb ik dus ook per direct opgehaald (afstand zo'n 100km). Ik wilde geen enkel risico nemen met deze sleutels per post oid. Wat mensen vergeten: opladers, zaklamp, ondergoed, speciale kussens, agenda, hondenriem, etc...

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Zo, gelukkig kon je de sleutels nog ophalen! @Linda3242!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Linda3242 @Quincy  Hier ook er wordt echt van alles vergeten. Ik probeer nu eigenlijk gewoon gelijk de ruimte te inspecteren als mensen echt net weg zijn. Als ze dan wat vergeten zijn kan ik bellen en kunnen ze de auto nog omdraaien en het ophalen. Voor de rest stuur ik het ook gewoon op. Tot nu toe ook gewoon service van de zaak, maar ik had op een gegeven moment drie achter elkaar en toen dacht ik wel van …. Dit moet niet te vaak gebeuren, want dan ga ik wel de post kosten terug vragen. De dreigende gedachte heeft geholpen, sinds dien geen verstrooide professoren meer gehad 😉

Groetjes Katja
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Haha, ik heb in een andere community gelezen dat een bioloog een spin in een reageerbuis in de koelkast was vergeten! 😂 @Katja202 @Linda3242 @Wim-En-Lia0 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy @Katja202 @Linda3242 Ja wij hebben het ook verschillende keren meegemaakt en controleren nu bijna altijd zelf de studio voordat de gasten vertrekken. Een poosje geleden hadden we Amerikaanse gasten die per ongeluk onze huissleutel hadden meegenomen, helaas stuurden ze die ons toe en toen we die enveloppe ontvingen was de sleutel weg... We hebben toen alle cilinders moeten vervangen en daarbij nieuwe sleutels en dat was behoorlijk kostbaar. Gelukkig is dat maar 1x gebeurd 😉

 

Groetjes Lia

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Oh nee toch... dat is wel echt balen @Wim-En-Lia0! Hopelijk gebeurt dit niet weer!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Hier was het de chip die toegang geeft tot het zwembad. Ik heb hen gebeld en ze beloofde, ze wonen in Zweden, die per post op te sturen. 8 weken later kwam die aan. Ondertussen heb ik een nieuwe chip ( 55€) moeten kopen.

 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy  Nee dat is zeker niet te hopen..

Gerdje-Bierebeeck0
Level 2
Arona, Spain

In een van onze accommodaties werd een verlovingsring achtergelaten. Die was van haar vinger gegleden en onder de sofa terecht gekomen. Dat is haar verhaal. Waarom raapt ze hem dan niet zelf op?? Of ik hem kon opsturen naar Oekraïne. Dat doe ik niet, dat is een te grote verantwoordelijkheid aangezien ze niet wilde dat die per aangetekende zending zou vertrekken. Ze heeft vrienden/familie op ons eiland zitten. Deze zouden de ring dan, na telefonisch contact ophalen. Dat is nu een jaar geleden, de ring ligt nog steeds in mijn prive-huis.

 

Een ander stel vergat pantoffels, gemaakt van " Potra" paardenhaar. Ook die zouden opgehaald worden door vrienden die hier op het eiland wonen. Ook dat is bijna een jaar geleden. Hoe lang moet ik die dingen bewaren? 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf