Superhost evaluatie - Derde kwartaal 2019

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Superhost evaluatie - Derde kwartaal 2019

Hallo iedereen,

 

Nu we in de maand oktober zijn, ben ik blij om te kunnen zeggen dat we de volgende Superhost evaluatie hebben bereikt. We zullen je prestaties van het afgelopen jaar tot 1 oktober evalueren om je Superhost status te bepalen, die de komende 3 maanden op je profiel zal verschijnen.

 

Dit is hoe het werkt:

 

  • De prestaties van elke gastheer en gastvrouw worden tussen 1 en 14 oktober beoordeeld. Het kan tot 14 dagen duren met beoordelingen die tegen het einde van de maand worden geschreven omdat we dan de Superhost status berekenen.
  • Je zult tussen 7 en 14 oktober een e-mail ontvangen ter bevestiging van je nieuwe Superhost status! (Dus vergeet niet om een oogje in het zeil te houden).
  • Ter herinnering, we berekenen de Superhost status op basis van enkele criteria, terugblikkend op jouw afgelopen jaar van hosting activiteit. Er is geen minimumtermijn nodig om een Superhost te worden.

 

*Let op, gedurende deze tijd kun je je dashboard update zien tot en met het volgende Superhost 365-dagen venster dat zal worden beoordeeld in januari 2020. Maak je geen zorgen als je dit ziet. Hoewel we je activiteiten dynamisch volgen, zullen we alleen kijken naar je prestaties van 1 oktober 2018 tot 1 oktober 2019 voor de beoordeling die nu plaatsvindt.

 

Enorm bedankt voor het harde werk gedurende het hele jaar en laat het ons weten als je nog vragen hebt.

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

18 Antwoorden 18
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Quincy 

 

Dat is spannend weer!

Nisha17
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Ik kijk ernaar uit! Hoop nu ook op onze nieuwe listing Superhost te worden! 

Virginie133
Level 2
Gistel, Belgium

Een grote eer bedankt Airbnb!

Hoe bereik ik niveau 2 ? 

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Gefelicteerd allemaal @Virginie133  @Nisha17  @Wim-En-Lia0

 

@Virginie133, ik heb je berichtje even naar de Nederlandstalige community verplaatst.

 

" Levels" in de community verwijst naar hoe actief je bent in de community. Hoe meer berichten je plaatst, hoe hoger het level -  level 10 is een paar honderd berichten als het goed is. Dus als iemand Level 10 is, betekent het niet altijd dat hij/zij enorm veel ervaring heeft. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Danke Quincy 
Proficiat ook aan @Nisha17 en aan @Wim-En-Lia0 

Nisha17
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Dank je wel Quincy! Zo blij om nu in ons nieuwe huis en onze nieuwe listing weer Superhost te zijn. Trots!

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Quincy 

 

Ja dank je wel, we zijn er weer super blij mee! Het is toch een schouderklopje, een mooi bewijs dat we ons best doen om het onze gasten naar de zin te maken.

 

@Nisha17 @Virginie133 Ook gefeliciteerd!

 

Fijn weekend allemaal,

Groeten Lia

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Fijn! ik zit er ook weer  bij én weer een reisbonus verdiend  omdat ik weer  een jaar ononderbroken superhost was!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Gefeliciteerd @Mirjam0!!!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Katrien4
Level 3
Dessel, Belgium

Ik vind dit hele beoordelingsgedoe toch maar heel dubieus!! 

Dit weekend ben ik als verhuurder van een woning zelf op reis geweest en gehuurd via airbnb. Als verhuurder kende ik de waarde van de sterren en het belang van de 5 sterren om je status op peil te houden.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik een mail waarop airbnb zelf een quotering op hun sterren geeft: 3 sterren = OK!!  4sterren = goed.  5 sterren = geweldig.

SORRY 3 sterren is  NIET oké!! Je wordt er als host serieus voor afgestraft. Wat voor misleidende informatie geven ze aan de gasten. Als airbnb heel open en eerlijk wil zijn mogen ze de gasten ook uitleggen hoe ze ons daarmee straffen met 3 sterren die duiden op OK.

 

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Ik ben het helemaal met je eens Katrien!

Gasten (met name nieuwe gasten op Airbnb) begrijpen vaak niet hoe zwaar de ratings gelden voor de verhuurders. Het klopt helemaal dat eigenlijk alleen 5 sterren goed genoeg is voor Airbnb!

Ik krijg zelf alleen 4 of 5 sterren. Ik heb een aantal gasten wel eens gevraagd waarom ze vier sterren gaven en wat er niet goed was. Helaas heb ik van niemand antwoord gekregen. Ik heb zelf heel erg het idee dat het eigenlijk altijd wel goed was. Je kunt het ook afleiden uit de tekst of het persoonlijke berichtje bij de beoordeling.

Mensen geven nu één keer niet snel het allerhoogste. Want er is vast wel ergens iets wat nóg véél beter is. Het betekent dus niet dat het slecht was, maar voor Airbnb is dat echt niet genoeg. Ik baal er ook van dat ze het op die manier aangeven.

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy @Sina25 @Katrien4 

 

Ja daar ben ik het ook wel mee eens, wij vinden ook dat 4 sterren (wij zitten ook altijd tussen de 4 en 5 sterren) al heel erg goed is en dat dat genoeg zou moeten zijn om Super Host te mogen worden.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Katrien4@Sina25@Wim-En-Lia0,

 

De boodschap is eigenlijk heel simpel: Airbnb weet dat de beoordelingen op hun platform (eigenlijk te hoog en) niet in lijn zijn met bijvoorbeeld die op Google & TripAdvisor.

Dus die moeten simpelweg omlaag (Alles draait om data en vergelijkbaarheid)!

Sneu voor ons, maar het is wel de praktijk.

 

Simpel voorbeeldje: Wij hebben een ‘landmark’ op Google Maps met 8 beoordelingen (Geen van de beoordelaars is ooit bij ons geweest. En ik heb ook bewust enkele foto’s achter gehouden).

Resultaat: Op Google een 4,63 en op Airbnb 4,95 (Meer dan 100 recensies)!

Dat is best een groot verschil! Natuurlijk is dit een beetje appels met peren vergelijken, maar toch!

 

Ik kom uit een conservatieve regio. En daar staan ze ook niet meteen te springen om 5-Sterren beoordelingen achter te laten. Dit jaar hebben we tot dusverre 1x een 4-Sterrenbeoordeling gehad, omdat de kaasschaaf gebogen was en er een paar bakplaten niet helemaal nieuw waren! Dat geloof je toch zelf niet. Navraag gedaan: Helaas geen antwoord.

Vorig jaar een keer een 4 op netheid gehad, ook navraag gedaan. En wat denk je, wat het antwoord was?

"I am a bit confused about this note on cleanliness, and I admit it might be a little harsh.

Rest assured that overall the apartment was really well kept and clean and .... does a good job.

The only reason I gave a 4 and not a 5 is that to me 5 means sheer perfection.

I feel like a maniac now, but there was a little bit of dust on the living room floor.

Please don’t get me wrong, it was nothing serious.

Just that when walking bearfeet it seemed the floor hadn’t been cleaned with soap and water right before we came".

 

Er was geen stof – en alles was netjes schoon gemaakt, maar we gebruiken bewust een middel, om ervoor te zorgen dat de vloer perfect schoon is. Maar dat mensen niet uitglijden op de gladde plavuizen. Want met een gebroken arm, ben je verder van huis.

 

Het is wat het is - en perceptie is alles.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf