Superhost status

Bart45
Level 1
Schiplaken, Belgium

Superhost status

Lang uitgezien naar vandaag... 1 Juli zou de pijldatum worden voor superhost. Voldoe al geruime tijd aan de criteria, dus zit klaar met een fles champagne 🙂
Maar nu zie ik ineens staat dat de beoordeling wordt gedaan op 14 juli??
Waarom is dat? 

2 Antwoorden 2
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Bart45 ,

Gelukkig geen pijldatum, maar een peildatum...

De reden is oa. dat reviews van reserveringen eindigend op uiterlijk 30 juni pas op 14 juli allemaal binnen zijn. Overigens zijn de criteria voor "Superhost" per 1 juli gewijzigd.

Met vr.gr.,

EMiel

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Bart45,

 

@Emiel1 heeft helemaal gelijk in zijn uitleg.

Dus het kan nog een paar dagen duren, alvorens je de uitslag krijgt.

 

Meestal is het iets minder dan die maximale 14 dagen, maar dat ligt natuurlijk aan het binnenkomen van de laatste recensies.

 

Stel je echter niet teveel voor van die Superhost status.

Er zitten namelijk ook keerzijdes aan!

1 probleem kan er al voor zorgen, dat je die status voorlopig weer kwijt raakt.

Gewoon je best blijven doen, dat werkt het beste.

Het is tevens mijn ervaring dat de meeste gasten toch niet snappen wat dat ‘vaantje’ nu precies betekent.

Van al onze gasten tot op heden, heeft namelijk nog geen handvol hier ooit melding van gemaakt.

Terwijl er wel volop gerefereerd wordt aan de vele goede recensies (die natuurlijk de basis vormen voor de Superhost status).

Aan de andere kant, heb ik ook wel eens een verhuurder gesproken. Die de Superhost status door omstandigheden - kwijt geraakt was. En die wist me te vertellen dat die er op aangesproken werd door een aantal toekomstige potentiële gasten. Dus dat dan weer wel 😞

 

En Airbnb doet dat natuurlijk heel slim: Al die miljoenen verhuurders die hun uiterste best doen om dat gewilde ‘vaantje’ te bemachtigen. Want dat resulteert namelijk in: De best mogelijke service en kwaliteit tegen de laagste prijs. En dat sluit precies aan bij de doelstellingen van de firma.

 

Dus ik zou zeggen: Proost alvast!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf