Synchronisatie met ical werkt niet goed

KarinandArno0
Level 1
Kortenhoef, Netherlands

Synchronisatie met ical werkt niet goed

Hallo wij zijn B&B Floris V sinds enige weken op Airbnb aan het promoten en op zich loopt dat goed. We krijgen leuke gasten uit verschillende landen en culturen.

 

Wanneer er in de ical van B&B Nederland een boeking van 1 dag staat, wordt dit na de synchronisatie in de Airbnb kalender 2 dagen. De dag vand e reservering en de dag erna staan dan op onbeschikbaar.

 

We kunnen de extra dag dan wel handmatig op beschikbaar zetten, maar na de volgende synchronisatie, is die dag weer overschreven op ongeschikbaar.

 

Weet iemand hoe we dit kunnen oplossen?

4 Antwoorden 4
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

De kalender van Airbnb werkt met check-in en check-out data. Dus 1 nacht wordt dan automatisch twee dagen. Normaal gesproken is dit geen belemmering om op die check-put dag andere gasten te laten inchecken. Maar begrijp ik het goed dat dat na de synchronisatie niet mogelijk is? je zou het zelf even kunnen checken door een dummy boeking te doen voor je eigen listing. Als je dan als gast naar je eigen kalender gaat, en met de muis over de verschillende dagen hovert, zie je direct of een dag wel of niet beschikbaar is.

Cor1
Level 1
Ee, Dongeradeel, The Netherlands

Hoi,

ik, Ron van B&B Unia Zathe, ben ook bezig met synchronisatie van de kalender maar tot nu toe werkt het voor geen meter. ik probeer te syncen met bedandbreakfast.nl (ook ical) zelfs niet als ik vanuit beide sites synchroniseer. ik heb 2 dagen op onbeschikbaar gezet bij B&B.nl na syncen zag ik niets bij Airbnb, toen nogmaals gesynchroniseerd bij airbnb en toen werd er maar 1 dag overgenomen!!?? dit in tegenstelling tot Karin en Arno die van 1 dag 2 dagen kregen.......

nu heb ik ergens gelezen dat het een aantal uren duurt voordat het zichtbaar wordt??? als dit zo is dan heeft het dus geen enkele zin!

kan iemand mij wijzer maken??

Rene106
Level 1
Egmond aan Zee, Netherlands

bijzonder...
wij van Zeelui worden ook gek van Airbnb
synchronisatie is bagger
met b&b.nl echt een drama
airbnb maakt er een soepzooitje van en dan klagen dat je te vaak weigert
als de site nu eens wat sneller zou werken, is aanpassen ook niet zo'n ding
wij hebben bijv een boeking voor vr en za
dat wordt rustig do en vr
of vr, za en zo
of ...
te trieste voor woorden EN geen oplossing blijkbaar want wie moet je daarvoor spreken?

Okkie0
Level 2
Antwerp, Belgium

Zou het misschien kunnen dat je zelf aangegeven hebt bij de instellingen dat je een dag extra nodig hebt om schoon te maken? Bij ons heb ik daar gebruik van gemaakt en op mijn kalender zie ik dus de dag na de laatste dag van een reservering een donkergrijs gevuld hokje op die datum met een kopje koffie.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf