Synchronize Tariffs

Ruud1
Level 1
West-Terschelling, Netherlands

Synchronize Tariffs

Dear readers,

 

I would like to be able to synchronize my tariffs with my own reservation system. I know we can do calanders sync, which i'm using allready.

And I have 4 identical apartments. My own reservation system has an inventory that is aware of the fact that there are 4 apartments. The calendar is only set to occupied on certain dates that all apartments are booked. For Airbnb I have to create 4 identical advertisements. This is alot of work, when you have to manually add the tariffs.

So in short; Airbnb please add an inventory to your system and second make it possible to sync tariffs please.

best regards,


Ruud Boersma

 

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Ruud1,

 

Deze post is al wat ouder, maar bij deze toch nog even een antwoord. Zodat jezelf en eventueel een ander er ook nog wat aan heeft.

Tevens beantwoord ik deze vraag maar in het Nederlands, want dit is tenslotte de Nederlandstalige Community.

Ook heb ik geconstateerd dat je nu in ieder geval geen advertentie meer op Airbnb hebt staan. Wellicht omdat je het om deze reden te veel werk vond.

 

Airbnb beschikt wel over een aantal API’s, en met die API’s kun je vanuit andere software je advertentie(s) beheren en manipuleren. Documentatie van deze API’s heb ik niet (echter weleens wat fragmenten van documentatie gevonden). En ook zal je geautoriseerd moeten zijn, om die API’s te mogen gebruiken op je advertentie(s).

Hoe dat allemaal in elkaar steekt, kun je het beste bij Airbnb zelf navragen.

 

Maar als je die API’s eenmaal goed werkend hebt, dan zou het synchroniseren van je prijzen, een fluitje van een cent moeten zijn.

 

Succes!

Ruud13
Level 1
Oosterend Terschelling, Netherlands

Ik heb onze appartementen inmiddels al een gekoppeld via de API van Airbnb. Het enige minpunt van de API, voor mij althans, is dat ze geen multi unit advertenties/kalenders ondersteunen. Ik moet dus 4 identieke appartementen 4x koppelen in 4 losse airbnb advertenties.

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Ruud13@Ruud1,

 

Ja dat klopt. Ligt niet zo zeer aan die API’s, als wel aan de kalender functionaliteit en bijbehorende opzet van Airbnb.

Eigenlijk ook wel een beetje logisch, omdat die appartementen apart te boeken zijn. Voor jullie maakt het wellicht niet uit, of een gast nu in Unit A of B zit (eigenlijk exact zoals het bij een hotel werkt). Maar het model van Airbnb is echter gebaseerd op enkelvoudige accommodaties.

 

Je hebt kennelijk in het verleden een ander account gehad bij Airbnb. Vandaar dat ik eerder op de dag je advertenties niet zag staan.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf