Tarief hoogseizoen en laagseizoen

Jo256
Level 1

Tarief hoogseizoen en laagseizoen

Goedendag beste verhuurders. Ik wil graag mijn vakantiewoning in het buitenland verhuren en wil hier per maand vaste tarieven voor hanteren. Vanzelfsprekend hogere tarieven in het hoogseizoen en lagere in het laagseizoen, maar wel VASTE tarieven die ik zelf volledig bepaal. Wellicht dat het de afgelopen uren aan mijn aandacht ontsnapt is, maar bij het samenstellen van mijn advertentie lijkt het erop dat ik slechts 2 keuzes heb. De eerste keuze is op basis van een min-max- en basistarief, waarbij de daadwerkelijke prijs die een mogelijke huurder betaalt dus schijnbaar afhangt van een aantal factoren en ik dus geen vast tarief per dag of maand mag of kan selecteren, maar deze daadwerkelijk in de eindprijs door BNB wordt bepaald en veranderlijk is binnen de opgegeven min en max. De tweede keuze lijkt uit te gaan van een vast tarief, maar dan zou dit x bedrag voor het hele jaar vast staan en kan ik deze dus niet standaard vantevoren instellen op een vast bedrag per maand die dus hoger wordt naarmate het hoogseizoen vordert. 

Hypothetisch gezien: Klopt het dat er geen optie is om in het laagseizoen een vast tarief te hanteren van 150€ per dag en in het hoogseizoen bijvoorbeeld 250€ per dag ?

2 Antwoorden 2
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Jo256,

 

Wat jij wilt is goed mogelijk hoor.

 

Het mechanisme waar jij aan refereert, staat bekend als: “slimme tarieven” of “prijstips”.

 

Zelf zou ik het gebruik van de zogenaamde “slimme tarieven” afraden. Want dat mechanisme stelt waanzinnige lage prijzen voor! Airbnb is kennelijk erg trots op dat mechanisme. Maar wij in ieder geval niet!

 

In je advertentie kun je inderdaad een basisprijs opnemen, en die wordt door de software gebruikt om alvast prijzen per dag in je kalender te zetten.

Als je daarna naar de kalender gaat, dan kun je per dag een andere prijs ingeven.

Belangrijk: dit kun je ook voor een reeks van dagen/maanden tegelijk doen (reeks selecteren).

Dus je hoeft dit niet een voor een, per dag in te vullen.

Hallo Cor,

 

Dank je wel! We gaan er nog eens een keertje goed voor zitten...

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf