Terug betalen aan gast

Jolanda36
Level 3
Groningen, Netherlands

Terug betalen aan gast

Hallo@quinchy,

Wij hebben een dame die ons appartement voor 2 maanden heeft gehuurd tot eind januari. Nu heeft ze een andere woning gevonden bij een woningbouwvereniging en vertrekt ze. Ze wil graag het geld terug van de 2 weken dat ze niet meer in ons appartement verblijft. Daar heb ik geen enkel probleem mee maar hoe doe ik dit en hoe bereken ik het exacte bedrag dat ze terug krijgt?  Moet dit dan via Airbnb?Heeft iemand hier ervaring mee.

4 Antwoorden 4
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Jolanda36 

Je kunt het best de reservering wijzigen (mbv de "wijzig" optie) en dan kies je als einddatum de datum waarop ze vertrekt. De nieuwe prijs wordt automatisch berekend, maar als het niet klopt (helaas komt dat voor) of als je iets anders in gedachten hebt (tenslotte ben je niet verplicht de ongebruikte nachten "kwijt te schelden", ik zou persoonlijk 50% vergoeden) , dan kun je zelf de juiste prijs invullen in het prijsveld van het wijzigingsscherm. De wijziging wordt naar de gast gezonden ter bevestiging.

De gast kan zelf ook de wijziging doen, maar dat is niet aan te bevelen, want dan heb je geen controle over het berekende bedrag.

Jolanda36
Level 3
Groningen, Netherlands

@Emiel1 ,

Helaas lukt dit niet . Ik krijg als antwoord: de reservering is al begonnen, de datum kan je niet wijzigingen.

In ieder geval bedankt voor de tip!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Jolanda36, heb je ook geprobeerd om contact op te nemen met Airbnb? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Jolanda36
Level 3
Groningen, Netherlands

Hallo @Quincy,

 Het bellen met Airbnb ging helaas niet.

Uiteindelijk hebben we het volledige bedrag,van de 2 weken eerder vertrekken, uitbetaald.

De gast was erg vriendelijk en ze liet het appartement erg schoon achter.

Nog bedankt voor jullie tips en meedenken aan een oplossing voor ons.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf