Testvakanties en voetbalwedstrijden (experiment)

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Testvakanties en voetbalwedstrijden (experiment)

Chairs at Forest View.jpg

 

Hallo allemaal,

 

Ik heb onlangs gelezen dat de Nederlandse overheid samen met een reisorganisatie een experiment met 200 mensen wilt gaan doen door middel van een testvakantie naar het Griekse eiland Rhodes. Het doel is om te bestuderen of toerisme haalbaar is tijdens de COVID-19 pandemie. 

 

Het lijkt erop dat de geselecteerden een all-inclusive vakantie aangeboden krijgen tegen een zeer lage prijs, maar er zitten wel wat haken en ogen aan. De vakantiegangers mogen het resort niet verlaten en moeten tot 10 dagen in quarantaine wanneer zij naar huis terugkeren.

 

Ik heb begrepen dat tenminste 25.000 mensen zich hebben opgegeven voor het door de regering gesteunde experiment. Overigens heb ik ook gehoord dat er experimenten zijn gedaan met het toelaten van een gelimiteerd aantal mensen bij voetbalwedstrijden.

 

Wat vinden jullie van de experimenten? 

 

Ik hoor graag van jullie. 

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

9 Antwoorden 9
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Wim-En-Lia0 @Sina25 @Emiel1, hebben jullie dit ook in het nieuws gehoord? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Persoonlijk vind ik het een belachelijk iets. Bijna een miljard euro uitgeven om iets te testen waarvan niet eens bekend is wat er nou eigenlijk precies getest wordt. Geen enkele wetenschappelijke onderbouwing , zover ik gelezen heb. Wel gelezen dat er op Rhodos ondanks het testen toch wat mensen in quarantaine moesten. Ik denk dat een miljard euro beter in de zorg gestopt kan worden ipv o.a. 10.000 man hossend op een plein !! Fijn weekend allemaal 🙂 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Ik las het! Er ging een petitie rond toch? @Sineke0 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

@Quincy Ja inderdaad en die is 360.000 keer getekend. Dat gedoe op het plein gaat niet door. De burgemeester heeft er een streep door gehaald. 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Quincy 

Ja, dat heb ik gehoord / gelezen.

 

Allereerst: kun je regelen dat het aantal reacties bij elke post ook wordt weergegeven ?

(want nu wordt alleen het aantal views weergeven)

 

De vakantievlucht naar Rhodos is inmiddels al vertrokken:

Eerste coronavrije vlucht vandaag vanaf Schiphol

 

Verder zijn er wat experimenten geweest met conferencies, muziek en voetbalwedstrijd-met-publiek etc:  Fieldlabs evenementen

 

Het gaat vooral om te onderzoeken wat er evt. meer mogelijk is, maar voorlopig is het zaaks om zoveel mogelijk mensen te vaccineren (k ben volgende week aan de beurt  😊 )

 

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Thanks @Emiel1, ik heb dit doorgegeven aan de community tech team! 

 

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat van alle testen! 

 

Ik hoorde van een openingsplan dat op 28 april van start gaat. Trouwens, wat fijn dat je volgende week aan de beurt bent! 😃

 

Zijn er bepaalde activiteiten die je op de planning hebt staan? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Quincy 

 

OK,hopelijk binnen kort dan ook totaal aantal reacties zichtbaar bij de berichten.

 

Het openingsplan is goed idee, maar wel met het nodige voorbehoud, dus maar afwachten...

 

Mijn gasten zijn vaak internationale studenten, dus ik hoop dat Hogescholen snel weer open gaan. Inmiddels al 2 boekingen van studentes die nu alvast zijn afgereisd !

Emiel1_0-1618507365631.png

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Fijn dat de boel weer een beetje aan opkrabbelen is qua reserveringen @Emiel1 😃! Trouwens, het probleem met het aantal reacties bij de posts is nu gefixt 😊

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Emiel1 @Quincy  Ja het lijkt me een goed idee!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf