Tips voor het communiceren met internationale gasten

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Tips voor het communiceren met internationale gasten

International guests.jpg

 

Hallo iedereen,

 

Als host krijg je veel mogelijkheden om gasten uit de hele wereld te ontmoeten. Interactie met internationale gasten kan erg leuk zijn, maar het kan soms lastig zijn als je niet dezelfde taal spreekt. Een eenvoudige manier om de gast beter van dienst te zijn kan zijn om een paar woorden in de taal van de gasten te leren.

 

Hier zijn enkele andere benaderingen:

  • Gebruik lichaamstaal
  • Vereenvoudig uw communicatie: kies eenvoudige woorden en gebruik gebaren.
  • Teken foto's om u te helpen communiceren over ideeën, objecten en locaties
  • Gebruik vertaal apps om je te helpen bij het opstellen van notities, e-mails of instructies.

Heb je al eerder een van deze tips gebruikt? Heb je nog andere creatieve ideeën om te helpen bij het communiceren met gasten die niet dezelfde taal spreken?

 

Ik kijk er naar uit om van jullie te horen!

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Quincy,

 

In de gevallen dat dit bij mij voorkomt, gebruik ik altijd (naar grote tevredenheid trouwens): Google Translate.

 

Het gaat wel eens een keertje mis, maar ik zet er dan altijd bij, dat mijn tekst middels Google Translate vertaald is.

Dus dan snappen de meesten het wel, dat er soms een enigszins merkwaardige vertaling kan staan.

De meeste gasten waarderen het ook, dat je hier tenminste de moeite voor genomen hebt.

Ik neem in die berichten trouwens dan ook altijd mijn oorspronkelijke Engelse antwoord op.

 

Verder communiceren over het algemeen onze gasten ook in het Engels. Er zijn er echter altijd wel een paar bij, die halsstarrig in hun eigen taal blijven communiceren (Ondanks dat die taal niet in mijn profiel staat). Dat is dan maar zo.

1x raden waar dergelijke gasten veelal vandaan komen 😄

 

Ps.

In de toeristische sector wordt over het algemeen het Engels gebezigd (en dat is voor ons absoluut geen probleem).

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf