Tips voor langetermijnverhuur

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Tips voor langetermijnverhuur

GuestsLongTerm.jpeg

Hallo iedereen,

 

We zien dat steeds meer verhuurders langetermijnverhuur aanbieden. Het kan namelijk makkelijker zijn om met minder frequente wisselingen van gasten om te gaan, en je hebt misschien ook meer tijd om je gasten te leren kennen of om op andere dingen te concentreren. 

 

Maar er kunnen ook extra factoren zijn om rekening mee te houden: bijvoorbeeld ervoor zorgen dat je gast een goede match is of dat hun schema overeenkomt met het jouwe, of misschien een wekelijkse/ maandelijkse schoonmaakservice aanbieden.

 

Heb je wel eens gasten gehad die voor een lange termijn wilden verblijven? Zo ja, wat zijn je beste tips?

 

Quincy

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

17 Antwoorden 17

In de wintermaanden krijgen wij ook die vragen. Helaas zijn onze accommodaties dan verhuurd en niet iedereen wil graag gestoord worden tijdens zijn verblijf. Bovendien, overwinteraars hebben veel te doen:) moet het dan specifiek op die dag en dat uur.

Van mij krijgen ze, als de accommodatie niet verhuurd is, een uur waarop onze poetsdienst aanwezig is. Ik kan echt niet, wij hebben meerdere accommodaties, voor elk verzoek tot bezichtigen, vertrekken en minstens 2 uur verliezen.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Jolanda36 @Quincy 

Het is misschien niet gebruikelijk, maar ik vind het wel begrijpelijk. Als je een paar dagen ergens boekt en het bevalt niet, dan ben je er na een paar dagen "vanaf"

Via een ander platform hebben we nu een huurder die teleurgesteld vertrok uit een verblijf waar veel te veel lawaai was. (slaan met deuren, omgevings geluid)
Het is overigens opvallend dat ik via een ander platform de ene naar de andere boeking krijg en momenteel bij Airbnb maar mondjesmaat. Ik kan daar nog geen logische verklaring voor vinden.

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

Ik doe het liefst lange termijnboekingen. Nu verhuur ik sowieso al zonder maaltijden omdat er een goed uitgeruste keuken aanwezig is. Verder heb ik in de kast in de slaapkamer extra linnengoed en handdoeken liggen en staan er een wasmachine, droger, wasrek en schoonmaakspullen. Een langer verblijvende gast kan dus eenvoudig wat verschonen als hij daar behoefte aan heeft. Omdat ik een heel huisje (slaapkamer, woonkamer, woonkeuken, badkamer en hal) verhuur ben ik met schoonmaken tussen gasten gauw een halve dag kwijt. Dat doe ik liever niet na elke 2 nachten (mijn minimum). Ik krijg morgen het 4e stel gasten, nu weer voor 33 nachten. Ik hoop dat ze leuk zijn, maar met hun eigen ingang en alles voor henzelf hoef je geen last van elkaar te hebben als het niet klikt. Maar ik heb dan ook mazzel dat mijn ruimte een zelfstandig huisje op een groot erf is... 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf