Tussentijds schoonmaken

Judith337
Level 1
Zwolle, Netherlands

Tussentijds schoonmaken

Voor het eerst hebben we gasten die bijna 4 weken blijven. Met het inchecken vroegen ze ons hoe vaak we komen schoonmaken? Vriendelijk heb ik verteld dat we alleen de eindschoonmaak doen (daar betalen ze voor). Er staat een wasmachine, stofzuiger en wat schoonmaakmiddelen. Ik heb extra beddengoed neergelegd, en veel handdoeken. Wat doen jullie? Maken jullie tussentijds schoon? Hebben deze gasten daar recht op?

7 Antwoorden 7
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Judith337,

 

Als gasten langer dan een week bij ons verblijven, dan hebben ze ‘recht’ op een zogenaamde ‘quick-clean’ tussendoor.

Dus 8 – 14 nachten: 1x

15 – 21 nachten: 2x

Enzovoorts.

Dat staat ook zo in onze advertentie.

 

Dan wordt er dus een keer tussendoor, een basis schoonmaak uitgevoerd. En het bedlinnen en handdoeken worden vervangen. Tevens hebben onze gasten sowieso de beschikking over extra beddengoed en handdoeken.

De voordelen hiervan zijn, dat het toch een beetje netjes blijft en we kunnen meteen controleren of er netjes met onze eigendommen omgesprongen wordt.

Verder zorgen we ervoor dat er niet teveel reserve textiel is. Want wat je beschikbaar stelt, wordt ook gebruikt. Zo simpel werkt dat. Verder zijn er volop schoonmaakmiddelen en een wasmachine aanwezig. Dus gasten kunnen zelf ook alles netjes houden.

En aangezien de was op jaarbasis een redelijke kostenpost is. Is het dus belangrijk om hier goed over na te denken. Grappig detail: Wij moeten de was per kilogram afrekenen :-).

 

Succes!

Judith337
Level 1
Zwolle, Netherlands

Hallo cor, bedankt voor uw reactie. Mag ik vragen of u daar ook geld voor vraagt? In onze advertentie staat alleen de eindschoonmaak, of het nou voor 1 nacht of 21 nachten is. Iedereen betaald hetzelfde. 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Judith337,

 

Nee, wij vragen daar geen geld voor. Langere verblijven zijn immers interessant voor ons (minder verblijf gebonden kosten per nacht).

Een verblijf van 2 weken is immers lucratiever voor ons, dan 2x een verblijf van een week.

En dan heb ik het nog niet eens over onze eigen tijd (administratie rondom een verblijf).

 

Aan de andere kant, kwam ik onlangs nog een interessant artikel tegen. Dewelke opgaat voor langere verblijven. In 60%-70% van de verblijven gebeurt er wel ‘iets’ (raar, maar waar).

Dus als gasten langer verblijven dan is de kans dat er meerdere ‘dingetjes’ gebeuren ook groter. En dat kan dan zo weer consequenties hebben voor de recensie.

 

Met dat ‘iets’ bedoel ik gewone kleine dingetjes. En dat kan van alles zijn: Een gebroken glas, een voorziening waar even iets mee is, werkzaamheden in de buurt, iemand verstuikt een enkel, noem het maar op.

 

Dus dat kan dan ook weer zo zijn consequenties hebben.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Ik bied de gasten een keuze:

- geen tussentijdse schoonmaak

- schone lakens en handdoeken in de frequentie die ze zelf willen (elke 4 dagen of elke 7 dagen)

- schone lakens en handdoeken + 2 uur schoonmaak

De laatste 2 tegen betaling.

De samenstelling van de groep en de duur van het verblijf bepaalt vaak de keuze.

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Bob297,

 

Lekker bezig de laatste tijd, zie ik 🙂

 

Kleine kanttekening: Formeel zijn contante betalingen in strijd met de regels van Airbnb.

Het komt echter wel meer voor.

 

Succes!

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

🙂 net de community ontdekt

 

Heb geen andere mogelijkheden gevonden voor het betalen van een borg of electra en water

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Bob297,

 

Heel begrijpelijk.

Ik heb wel eens meer een community thread gezien over het betalen voor elektra op Curaçao.

 

Airbnb staat het gebruik van het resolutie centrum voor, aangaande dit doeleinde.

Echter is het gebruik van het resolutie centrum, niet zonder gevaar voor de verhuurder.

 

Want: Wat als de huurder achteraf niet akkoord gaat met de verrekening?

Dan heb je een probleem.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf