Uitbetaling niet ontvangen

Edwin138
Level 2
Groningen, Netherlands

Uitbetaling niet ontvangen

Hallo,

Naar aanleiding van het verhuren van enkele kamers op 31 mei, 1 juni en 2 juni kreeg ik van AirBNB bericht dat ik 3x een bedrag krijg uitbetaald. Normaliter gaat dit vrij vlot. De eerste 2 betalingen volgden op de maandag na het weekeinde, echter laat de 3e betaling (nog steeds) op zich wachten. Het zou voor 7 juni betaald moeten zijn maar er is nog steeds niets op mijn rekening gestort. Het vreemde is dat het bedrag wel onder "voltooide betalingen' staat", maar helaas dus niets ontvangen. Bij AirBNB vertelde de deskmedewerker dat ik bij mijn bank moest zijn wellicht konden zij mij helpen (ik vond dit al erg vreemd). Toen ING gebeld, zij vertelden mij  dat zij net zoveel als mij konden zien en zij geen geld achterhouden, immers het bedrag dat naar mijn rekeningnummer overgemaakt wordt, wordt direct op mijn bankrekening gestort (eigenlijk wel logisch, zo gaat dat altijd!). Ik voel mij een beetje van het kastje naar de muur gestuurd. Nu lees ik op dit forum dat dit (helaas) vaker gebeurt en dat verhuurders soms (tijdig) geen geld ontvangen. Iemand die daar ook al eens (slechte) ervaringen mee heeft opgedaan en erg lang moest wachten op zijn/haar geld of erger..helemaal niets heeft ontvangen?

 

Groet,

Edwin

7 Antwoorden 7
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Goeiemorgen @Edwin138 ,

 

Wij hebben het ook een keer gehad maar nadat ik met Airbnb gebeld had hebben ze de fout achterhaald en was het daarna snel opgelost. Na een paar dagen namen ze weer contact met ons op om te vragen of het bedrag al bij ons was bijgeschreven, heel netjes.

 

Hopelijk komt het bij jou ook snel in orde, succes!

Groeten, Lia

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welkom @Edwin138! Heb je je uitbetaling nog ontvangen? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Edwin138
Level 2
Groningen, Netherlands

Ja hoor, helemaal goedgekomen.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Top! Fijn om te horen @Edwin138

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Helene153
Level 1
Zeewolde, Netherlands

Wat als je geen review over iemand wil schrijven

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Helene153,

 

Dat staat los van het uitbetalingen-proces 🙂

Als je geen recensie wilt schrijven (om wat voor reden dan ook), dan hoef je dat dus niet te doen.

En als je geld wit hebben, dan het resolutie-centrum gebruiken.

 

Succes.

Helene153
Level 1
Zeewolde, Netherlands

Duidelijk, dank je wel Cor.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf