Verhuur in Amsterdam/60 dagen

Olaf-And-Mark0
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Verhuur in Amsterdam/60 dagen

Goedemorgen,

 

Zijn hier mensen die weten hoe jeals officieel B&B omgaat met de nieuwe 60 dagen teller van Airbnb in samenwerking met gemeente Amsterdam. Zijn officieel geregistreerd maar kan straks maar 60 dagen verhuren via deze site!

151 Antwoorden 151
Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

inmiddels  het mogelijk   om  je inpandige studio op je advertentie in te stellen  als onderdeel van je woning:

Je gaat naar Je advertentie-> Kalender en meer-> Basics: en stelt in: Type woning: stadswoning/apartement,  Kamertype: kamer ; daaronder bij slaapkamers: kies je 'Studio'.

Onze leden op Airbnb Hosts  Amsterdam die deze instellingen gaven kregen geen 60-dagen teller meer op hun advertentie.

Ja Mirjam, maar dan kom je in de zoektermen op gedeelde kamer en niet op apartement of studio...en dat maakt een GROOT verschil!

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

het is jammer dat ik geen screenprints kan uploaden, maar kijk even  bij deze co- host,  in de zoekmachine staat ze als gehele woning/apartement  en  als je  op haar advertentie klikt, zie je  Gehele woning/apartement - studio

https://www.airbnb.nl/rooms/15093623

Net gedaan maar dan raak ik niet mijn 60 dagen limiet kwijt.....helaas.....toch bedankt!

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Wanneer je aangeeft bij Type Woning: huis of apartement; Kamertype: kamer, Slaapkamers: Studio,  zul je geen teller meer zien. 

Wanneer  je  bij Kamertype  Gehele woning  aangeeft, dan blijft de teller wel aan, maar als je toestemming hebt om het hele jaar door te verhuren, kan je dat hier aangeven.  in princiepe zou er dan geen slot op je advertentie komen na 60 dagen.

Hans51
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Hallo Mirjam,

Heb zojuist het formulier wat je hier gepost had ingevuld met naar ik hoop de juiste URL gegevens. Kreeg bericht dat er binnen 10 dagen uitsluitsel is hierover. Kan alleen nergens terug vinden hoe ik de status hiervan kan inzien?

 

Heb gisteren het meldingsformulier B&B ingeleverd bij de gemeente, vandaag reeds per mail de toestemming ontvangen van de gemeente. Het kan dus erg snel.

 

Had je al een berichtje gestuurd via Facebook omdat ik met nog wat andere vragen zit. Ben inmiddels ook lid van amsterdam Hosts airbnb amsterdam geworden.

 

Hoor graag van je

groet Hans de Graaf

Hi Wouter,

De gemeente sluit vele gaten om de vastgoed eigenaren geen woningontrekking te laten plegen.

Veel hosts stappen nu over naar expatverhuur en gebruiken de volle 60 dagen Vakantieverhuur in de zomerperiode. Ik weet niet wat voor jou handig is ivm je dak terras. Kun je daar ook komen als je gasten hebt?

Natuurlijk ontrek je geen woning maar de regels verdichten de mazen nu waardoor je in deze situatie komt.

Ik weet niet (maar dat weet Mirjam vaak beter) of de inschrijving bij de KvK heel erg nauwkeurig wordt bekeken of een boete geeft.

Belangrijkste is dat je dus niet meer BTW moet afdragen dan die 1300,- zoveel want de belastingdienst wil eigenlijk niet al dat admin werk verrichten voor die kleine bedragen. Kom naar de borrel 2e maandag in augustus............en wordt lid van de nieuwe vereniging Gastvrij Amsterdam (of Amsterdam Gastvrij) want hoe meer leden we hebben hoe meer macht/kracht we hebben; ook met de vereniging komt een informele bijeenkomst om af te tasten wat iedereen wil. Je kunt je op geven op de site van de vereniging.

 

 

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

 Dank Marieke  voor  de verdere uitleg! de vereniging Amsterdam Gastvrij is er om  met elkaar en met de gemeente  te  kunnen werken aan een beter klimaat voor  hosts die het  goed willen doen. Hier kan je je aanmelden.  http://amsterdamgastvrij.com/

Miranda23
Level 2
Wijk aan Zee, Netherlands

Ik had begrepen dat dit inderdaad voor Amsterdam zou gaan gelden. Vandaag kreeg ik echter een email met deze tekst "

Je ontvangt deze email omdat ons systeem aangeeft dat je een gehele woning advertentie in Amsterdam hebt die voor 60 nachten geboekt is in het kalenderjaar 2017.

Op 1 maart 2017 wordt jouw kalender voor deze advertentie automatisch geblokkeerd voor de rest van het jaar en het zal niet meer mogelijk zijn om reserveringen voor de rest van het jaar aan te nemen.

Wie kan mij vertellen hoe dat nu zit?? Ik heb geen accommodatie in Amsterdam maar in Wijk aan Zee.

groeten Miranda

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Op onze facebook pagina Airbnb Hosts Amsterdam  kregen we ook vele meldingen  over deze mail  die suggereert dat je advertentie na 1 maart wordt gesloten. Een bericht aan Airbnb leert ons dat deze mail  per abuis is verstuurd en we  deze als niet verzonden kunnen beschouwen.  Een van onze hosts kreeg  navolgend excuus:  'Hi Stephan, sorry about that. We just got notice that the email was sent by mistake. Please ignore it. We apologise for the inconveniences.'

Wilma20
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Waar in Amsterdam  is de meeting van 1 maart over de voorwaarden van bed & Breakfast via airbnb?

Hartelijke Groet,

 

Wilma Ligthart

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Dat was een uitnodiging  van Dirk Minnebo,  Iambnb. Hier is de link naar de nieuwsbrief voor B&B houders. Het zal  gaan over de regels van de Gemeente Amsterdam.

Subliminder0
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Wat een ellende!

 

Sinds 1 maart zijn de calendars daadwerkelijk geblokeerd!

 

Heb de instellingen naar studio aangepast maar het maakt niet uit.

 

En vorige week werd er nog gezegd dat wij geen zorgen hoefden te maken.

Echt waardeloos geregeld door airbnb en de team!

Stephan2
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Alleen als je de instellingen aanpast naar een 'kamer' en dan studio verdwijnt de teller. Maar dit mag dus alleen maar als je een kamer verhuurt en niet als het een geheel appartement is. 

Subliminder0
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Hmm, de eerste keer dat ik dat deed was er geen verschil, maar bij de tweede poging is het wel gelukt om calender vrij te krijgen. Bedankt, Stephan!

Maar alsnog, er werd eerder gezegd dat wij tot november geen zorgen hoefden maken... En kamer-studio is niet gelijk aan apartament - studio(

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf