Verhuurder verwacht wifi maar staat niet aangeboden in de advertentie

Patrick143
Level 1
Baarn, Netherlands

Verhuurder verwacht wifi maar staat niet aangeboden in de advertentie

Ik heb nu mijn apperment voor de tweede keer verhuurd via Airbnb en de huidige huurder verwacht wifi wat ik niet aanbied in mijn advertentie. Ik heb gezocht voor een oplossing maar zit momenteel niet in de buurt en kan dit niet regelen. Kan de gast nu verwachtten dat ik dit toch ga regelen? Hij kan toch ook zelf een tijdelijk wifi abbo aanschaffen om van internet gebruik te kunnen maken?

5 Antwoorden 5
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Nee, dit kan de gast niet verwachten omdat je immers niet hebt aangegeven dat er wifi beschikbaar is. Persoonlijk denk ik wel dat wifi tegenwoordig net zo'n basisbehoefte is als warm water :). In dit specifieke geval lijkt het me jammer maar helaas voor je gast. DE specificaties zijn toch duidelijk terug te lezen in je profiel.

Henny7
Level 2
Ruurlo, Netherlands

op de eerste pagina van advertentie staan een aantal vaste kopteksten door Airbnb aangemaakt, ondermeer de kop WiFi, wanneer je doorklikt zie je geen gegevens staan maar ik merk steeds weer dat komende gasten de pagina niet goed lezen en er vanuit gaan dat er WiFi wordt aangeboden en dat is bij mij niet het geval. Vervolgens vermeldt de gast in de recensie als negatief punt bij Nauwkeurigheid: géén WiFi en ook Airbnb geeft dit als negatief weer.

Zou graag zien dat Airbnb dit niet standaard vermeldt

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

 

Bij rubriek "voorzieningen" kun je zelf aangeven of "draadloos internet" (WiFi) en/of Ethernetaansluiting aanwezig is.

 

Met vriendelijke groet,

Emiel

Henny7
Level 2
Ruurlo, Netherlands

Dankjewel Emiel en dat klopt maar op de 1e pagina van de advertentie staat onder het kopje: Informatie voor gasten o.a.: adres en daaronder WiFi. Gasten zien alleen dit staan en gaan er dan vanuit dat er WiFi aanwezig is. Het valt mij trouwens op dat veel gasten informatie die je verstrekt weinig of helemaal niet lezen

Caroline1487
Level 2
Bern, Switzerland

Ja weet je. Gasten lezen vaak maar de helft. Ik had laatst een gast die keek in de ruimte om zich heen en vroeg waar de keuken was. Nou die heb ik niet en staat ook niet aangegeven 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf