Verificatie nieuwe gebruikers

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Verificatie nieuwe gebruikers

Een onprettig verschijnsel doet zich voor als een nieuwe, maar nog niet geverifieerde, Airbnb gebruiker een accommodatie wil boeken.

De gast doet een reserveringsaanvraag en in de kalender van de gastheer worden de data gereserveerd. Maar...in de aanvraag staat dan als status "checkpoint". Dat betekent dat het account van de gast nog niet is geverifieerd. Gastheer zit met een geblokkeerde kalender en kan verder niets doen  (zoals accepteren, afwijzen etc..). Naar mijn mening moet een gebruiker die (nog) niet is geverifieerd geen accommodatie kunnen boeken !

In de schermafdruk een dergelijke reserveringsaanvraag van  "Lukas", staat als lichtgrijs met status "checkpoint" en houd data in kalender bezet zonder dat gastheer iets kan doen ! Zelfs in dashboard is geen enkele melding van dergelijke aanvraag, alleen zichtbaar in de kalender en in de inbox (status eveneens "checkpoint").

 

abb-checkpoint.jpg

 

 

10 Antwoorden 10
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Emiel1 

 

Ja dit hebben wij ook 1x gehad, heel vreemd.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Emiel1, dit is erg vreemd. Volgens mij heb ik enkele mensen erover horen praten op de Engelstalige CC. Het is volgens mij al bekend bij de software team, maar ik ga het alsnog doorgeven. 

 

Dank voor het melden!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Quincy  ,

OK bedankt !

Ik heb uiteindelijk de adspirant gast verzocht zijn reserveringsaanvraag te annuleren, wat hij  (grlukkig) heeft gedaan. Dat was de enige mogelijkheid om de kalenderdata weer vrij te krijgen, de host zelf heeft geen enkele mogelijkheid om iets te doen en weet ook niet hoe lang een dergelijke "checkpoint-situatie" kan gaan duren.

 

Met vriendeljke groeten.

Emiel

Marianne283
Level 3
Sittard, Netherlands

@Quincy 

We zijn inmiddels 3,5 maand verder en het probleem van een geblokkeerde kalender omdat gasten nog niet geverifieerd zijn is er nog steeds....... 

Zelf heb ik hier deze week 2x last van gehad. 

Yvonne155
Level 2
Amsterdam, Netherlands

@Yvonne155

 

Ik heb de laatste 2 weken voortdurend last, wel 1x per dag, van aanvragen voor huren accommodatie voor 2, 3, 4 weken en ze vragen altijd om buiten airbnb om te communiceren.

Deze 'gasten' hebben maar 1 verificatie namelijk een mailadres. Allemaal net lid geworden en doen de raarste voorstellen om aan geld te komen.

Wie heeft hier ook last van? Volgens de helpdesk ben ik lang niet de enige maar ze krijgen dit probleem niet opgelost.. alleen in de weekenden is het stil dan werken ze kennelijk niet.

Misschien zou Airbnb  niet alleen mensen moeten laten zoeken en aanvragen laten doen met alleen een mailadres, het gaat wel om je prive woning!

Dat ondervinden wij ook wekelijks. Wij weigerden zulke aanvragen (en rapporteren deze) maar sinds wij een boze email kregen van Airbnb dat ik ‘teveel’ aanvragen weigerde, doen wij dat niet meer. Nu keur ik soortgelijke aanvragen goed, heb ik geen last meer van een aanmaning van Airbnb. 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Yvonne155 

 

Wij hebben daar ook al meerdere keren last van gehad, echt heel vervelend....

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Wat is het business model van gasten die dit soort vreemde boekingen doen. Ik had laatst op booking.com ook een boeking uit St Petersburg. Geen antwoord op emails. Helaas faciliteert booking.com geen betalingen in Curacao, wat Airbnb wel doet.

Marianne283
Level 3
Sittard, Netherlands

@Emiel1 

ik heb deze week al 2x een aanvraag gekregen die wacht op verificatie, bijzonder lastig, want de kalender blijft inderdaad geblokkeerd. Weet jij of er al iets aan gedaan is bij Airbnb ?? 

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Ik krijg zulke aanvragen ook en vaak uit Rusland. Ooit een keer op ingegaan uit nieuwsgierigheid 🙂 wat ze willen is je ruimte reserveren voor 2 of 3 weken maar er niet verblijven want ze hebben vlakbij een goede vriend waar ze kunnen verblijven. Ze willen dan een vergoeding hebben van jou omdat jij betaald word door airbnb. Dus ik zei oh 65 % voor mij en 35% voor jou maar nee nee n ee dat was niet de bedoeling. Ik zoiets van 15 procent want ik hoefde er niets voor te doen (je kalender staat wel dicht) en ik weet zeker hoe ze te werk gaan.

Stel je gaat er in mee en er wordt bijv.1400 euro gestort dan mag jij 161 euro houden en de rest naar hun en dan......cancelen ze de boeking en krijgen ze het grootste deel van hun geld terug ZO WERKT HET VOLGENS MIJ , DUS NOOIT DOEN !!

 

Dat van checkpoint heb ik nog nooit gehad en bij een aanvraag blijft mijn kalender leeg. Wel lullig als je er zelf niets mee kunt. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf