Voor het eerst echt ongemakkelijk met gasten

Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Voor het eerst echt ongemakkelijk met gasten

Pfff dit ga ik ff van me afschrijven.
Voor het eerst in anderhalf jaar voel ik me echt niet op mijn gemak met gasten.
Het loopt ook al vanaf het begin mis.
De gasten zouden om 18:00 arriveren volgens hun eigen berichtgeving. (mijn checkin is van 16:00 - 22:00) Ik doe normaal niet moeilijk over latere checkin als ik het vooraf weet. Ik heb vrij zware diabetes en moet echt mijn slaap/insuline ritme hebben, dus toen ik om 21:00 nog niets gehoord had heb ik maar eens een berichtje gestuurd. Ik kreeg een kort bericht terug "we arrive after 0:00" Ja daar kan ik dus niet veel mee. Ik snap best dat je vertraging kunt oplopen, maar jeetje laat dan ff wat weten. Uiteindelijk hebben we afgesproken dat ze tonnie zouden bellen als ze aangekomen waren op het station. Er gaan rond die tijd geen bussen meer, en tonnie is taxi chauffeur. Hij kon ze naar huis brengen en binnen laten. Vooraf gemeld dat ze de taxi kosten wel moesten betalen. In die tijd kan Tonnie immers ook een andere rit doen, die ook gewoon betaald word. Dat was prima. Ze belden tonnie inderdaad en deden vervolgens moeilijk over het feit dat ze moesten betalen. (zelfs nog 5 euro minder dan ik had gezegd)  Tonnie had me toch maar even wakker gebeld zodat ik ze kon verwelkomen zodat hij meteen weer aan het werk kon. Toen ik weer in bed lag stapten ze ineens mijn slaapkamer binnen. Oh sorry.. Ik sliep net, en toen stonden ze op de deur te bonzen of ik nog ff wat te eten kon maken voor ze. Nou nee dus. 

Ik geef toe geen geweldige start voor een verblijf van 12 dagen. 

De volgende dag werden tonnie en ik straal genegeerd door deze mensen. Het was een moeder en dochter, en de dochter had de boeking gedaan, alleen verdween dochter de tweede dag met een koffer en bleef moeder achter. Nog steeds zwijgend. Plotseling loopt er een jochie van een jaar of 10 in huis. En die komt dagelijks terug. Ik heb geen probleem met kinderen, maar deze jongeman zat aan al onze prive spullen en zag er ook geen been in om ze te slopen. Het jochie blijft niet slapen. Hij is er tussen de middag en na school en word  's avonds weer weg gebracht. Gisteren werd het toppunt bereikt (dag 6)  het jochie schopte mijn hondje, en vervolgens gooide hij in de tuin twee decoraties om, en pakte kleine stenen uit de tuin waarmee hij op de auto's van de buren gooide. Mijn gaste stond erbij en keek er naar. Zei niets. Ik heb het echt helemaal gehad. Dit is de eerste keer dat ik de neiging heb om mensen te vragen te vertrekken. Wij voelen ons gewoon onwelkom in ons eigen huis, dat kan de bedoelig toch niet zijn?

 

2 Antwoorden 2
Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Ok ik moet zeggen dat airbnb in deze zeer netjes en correct heeft gehandeld.
Ik heb ze gebeld en uitgelegd waarom ik me niet prettig voelde bij deze gasten.

Op grond van het feit dat de persoon die de boeking deed er niet meer was, en de problemen met het kind (echt boze buren) hebben ze de gaste gebeld (degene die geboekt had) en die hing doodleuk op zodra ze hoorde waarvoor ze belde. En ze nam daarna ook prompt de telefoon niet meer op. Airbnb heeft ze toen een mail gestuurd met een reactie tijd erop. Binnen een bepaalde tijd reageren anders zou de reservering van de kant van de gast worden gecancelled. Ook hierop kwam geen reactie. Binnen die tijd stormde de overgebleven gaste mijn woonkamer in en was woest. Woest omdat ik geklaagd had. Ik heb ze uitgelegd dat ik problemen had met het gedrag van het kind. Ik moest niet zo zeuren kinderen zijn nu eenmaal kinderen.  Nu heb ik zelf ook kinderen en die mochten zeker geen spullen van anderen slopen, ze werden gewoon aangesproken op ongewenst gedrag.
Over dat wij ons niet prettig voelen als iemand niet eens de beleedheid heeft om bijvoorbeeld goeiemorgen of hallo te zeggen zei ze dat ze niet verplicht waren om tegen ons te praten.

Daarna werd ik uitgemaakt voor rotte vis, en stormde ze weer naar haar kamer. Ik was perplex.  Ik was echt in de veronderstelling dat we hierover zouden kunnen praten, en het konden oplossen. Maar nu voelde ik me er alleen maar beroerder bij. Toen de reageer termijn om was en ze niet hadden gereageerd belde Shauna, de airbnb medewerker me op om te vragen of ze moest cancellen. Ik maakte me een beetje zorgen over de consequenties (geen superhost voor een jaar, evt boete, slechte recensie, volledige terug betaling)  enz enz. Geen enkel probleem, er zou gecancelled worden van de gast uit, dus ze zou geen recensie kunnen schrijven, ik moest 3 nachten terug betalen, en er zou geen enkel gevolg vanuit airbnb zijn voor mij als host. Ik kreeg ook meteen toestemming om evt de politie erbij te halen als ze niet vrijwillig zou vertrekken en ze hebben de gast hier ook over gemaild.  Ik heb de gast toen rustig verteld dat de reservering door airbnb beeindigd was en dat ze moest vertrekken. Ze was het er niet mee eens maar vertrok toch na een uur. Airbnb belde me telkens op om te vragen of ik ok was en of alles nog goed ging.

Ik kan niet anders zeggen dan dat airbnb me hier prima mee geholpen heeft.

Hallo, 

 

Ik ben nog niet lang bezig met mijn airbnb, maar ik zit momenteel ook enorm verveelt met mijn gasten...

Laat we stellen dat ik stillaan radeloos ben.

 

De boeking is gebeurd door een jonge kerel die samen met een vriend zouden afzakken om hier een pokertournooi te spelen, op zich vond ik het al vreemd dat ze mijn plek uitkozen omdat we echt afgelegen liggen.

 

De dag van de aankomst krijg ik een appje met de vraag: Hoe geraken we bij jou vanuit X?

Ik leg hen uit de tolweg te gebruiken en het nr van de uitrit die ze moeten nemen.

Hun antwoord was: Maar welke bus is dat dan?

Toen sloeg de paniek me lichtjes om de oren... Hier aan de Casto del Sol is openbaar vervoer zo goed als onbestaande, uiteindelijk ben ik heb 40km verderop gaan ophalen.

 

Het gaat om 2 jonge studenten, zonder rijbewijs, dus een huurwagen regelen heeft geen zin. 

 

Uit het gesprek tijdens de rit naar huis wordt duidelijk dat ze de advertentie niet hebben gelzen en geen research gedaan hebben naar de streek, ik vraag hen dan ook wat ze hier in hemelsnaam gaan doen 6 dagen lang?

 

Eens thuis voel ik me slecht in hun plaats en ik verzacht de teleurstelling met het openen van een fles bubbles en stel hen voor dat ze de een upgrade krijgen aangeboden van me naar de master boven die een eigen terras heeft en een grote badkamer.

indien ze dat wouden bood ik hen een lift aan naar Marbella in de ochtend omdat ik daar toch naar het werk moet.

's nachts krijg ik een sms om 02.00 dat ze de lift niet nodig hebben.

 

Goed de volgende dag kom ik thuis na mijn werkdag...

Ik open de voordeur en merk dat het licht in de badkamer brand, kan gebeuren, dus ik schakel het uit.

Loop naar boven, ook daar brand het licht nog in de andere badkamer. 

Slaapkamerdeuren staan open (regel is altijd dicht vanwege de hond en de kat die we uit de gastenkamers willen houden)

Beneden in de woonkamer liggen er 2 natte handdoeken op een hoopje op de eettafel.

 

Ok ze zijn jong, even op hun verantwoordelijkheid wijzen straks denk ik bij mezelf.

 

Tegen de latere avond ga ik de planten boven sproeien en merk ik dat de instalatie van de airco op volle toeren draait, vreemd want die zetten we enkel 15min aan vlak voor het slapen gaan, tijdens de dag heeft het geen zin...

Ik merk dat de ramen van de slaapkamer boven wagenwijd open staan en dat de airco in die kamer op 19C loeihard staat te blazen!

En dat een hele dag lang zonder dat er iemand in huis is!

 

Ik stuur een whatsappje met de vraag om even samen te zitten en nogmaals over de regels te gaan en dat verspilling niet gewaardeerd wordt. Om 22.30 krijg ik een kort berichtje: Sorry we zijn in een hazewind vertrokken om de bus te halen, dit hoort niet.

 

Diezelfde nacht komen ze om 2.45 's nachts dronken thuis, ik hoor een hele hoop gestommel in de keuken en een half uur later het kraken van plastic op de tegels van de vloer. 

Ik ga een kijkje nemen en merk dat ze doodleuk alle charcuterie en het brood voor het ontbijt hebben sjaak gemaakt. ('s ochtends staat er een ontbijt pakket klaar voor de gasten)

 

Dit is nog maar de 2de nacht en er zijn er nog 4 te gaan....

 

Ik sta letterlijk krom van de stress door dit gedrag, dit is absoluut het type client dat we net proberen vermijden.

We wonen in een kleine community en dit levert binnen de kortste keren uitdraaien op problemen met de buren.

 

Enig advies hoe deze situatie aan te pakken?

 

Thx

 

J

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf