Vraag ik ben een nieuwe verhuurder .mijn vraag is wie weet wat je precies af moet staan aan Airbnb.

Mary128
Level 2
Vlissingen, Netherlands

Vraag ik ben een nieuwe verhuurder .mijn vraag is wie weet wat je precies af moet staan aan Airbnb.

 
5 Antwoorden 5
Pauline40
Level 1
Wapserveen, Netherlands

Ik ben ook net een nieuwe verhuurder. Nu heb ik gelezen dat je 3% van het totale verhuurbedrag betaalt aan Airb&b. Zelf doen ze ook nog een klein bedrag op de prijs naar de huurder toe.

Mary128
Level 2
Vlissingen, Netherlands

hallo ja dat had ik begrepen ,maar als je de btw bon uit print voor de belasting kom ik weer op een ander bedrag .

ik moet namelijk ook btw betalen dus keek wat ik daar op terug kreeg .ik kon er niet uit komen met de boekhouder .

hij zij wel schoonmaak kosten zijn meer belast dan het huurbedrag .

dus ik heb mijn schoonmaak kosten er af gehaald ,en de prijs een paar euro naar boven gedaan .

voor de rest begrijp ik er nog niet veel van .maar vind het wel leuk .verhuren bij Airbnb .de maand juli bijna helemaal vol geboekt .dus op naar augustus .ik inder geval erg bedankt .vriendelijkr groet Mary Vlissingen . (eversun by the sea).

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo Pauline,

 

3% is juist, maar er komt nog BTW bij, dus is het ca. 3,6% wat je aan kosten betaald.

 

NB

De huurder betaald geen "klein bedrag", maar ca 11% tot 14% van de huursom.

Het hangt af van de omvang van de reservering (Bedrag, huurperiode etc..) wat er door Airbnb berekend wordt.

Overigens kun je het exacte bedrag evt. ook zelf zien.

 

Met vriendelijke groet,

Emiel

Niek2
Level 1
Mbour, Senegal

hoe komt het dat airb&b mij heden laat weten dat ik een reservering heb geanuleerd, terwijl ik geen enkel bericht heb ontvangen, ik heb een berichtje gestuurd naar die eventuele klant, dat ik mij verontschuldig maar dat ik geen reden had heb te annuleren, dat ik zelfs niet wist dat hij had gereserveerd dat airb&b mij niets heeft laten weten. wat moet ikk doen??

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

 

In uw advertentie staat geen annulering van u genoemd in rubriek "reviews", wat in voorkomend geval meestal als "automatisch bericht" wordt toegevoegd. Waarschijnlijk heeft uw gast een reserverings-aanvraag gedaan, maar deze meteen weer ingetrokken ? Dat is geen annulering. In dergelijk geval komt een melding in de trant van dat "gast de ruimte niet meer nodig heeft ".

Check uw inbox voor plaatsgevonden communicatie en/of kijk bij "reserveringen" voor evt. meer info.

 

Met vriendelijke groet,

Emiel

 

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf