Wanneer begint het hoogseizoen voor jou?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wanneer begint het hoogseizoen voor jou?

Busiest season.png

 

 Hallo allemaal,

 

Of je nu aan de kust verblijft, in een stad of in een klein dorpje, je zult waarschijnlijk een bepaald seizoen hebben die drukker is dan de ander. Het kan misschien gewoon te wijten zijn aan het weer of wellicht een evenement dat gaande is waardoor er veel mensen naar jouw regio afreizen. 

 

Wat is jouw drukste seizoen of periode van het jaar en hoe bereid je je daarop voor?

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Quincy 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

14 Antwoorden 14
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Mijn hoogseizoen is als er weer een nieuw semester start (1 febr. en 1 sept.). Dan komen er veel internationale studenten naar Leeuwarden en die willen allemaal een plek om te verblijven. (Of ze hebben al een plek, maar kunnen er voorlopig nog niet in).  En in de zomermaanden zijn er "summer courses" en ook dan veel vraag naar tijdelijke en betaalbare woonruimte. Voorlopig is 1 van mijn kamers nog steeds de goedkoopste in de stad, en daar houden studenten wel van...

Emiel

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Emiel1, ik neem aan dat je dan ook helemaal volgeboekt bent? 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Onze woning in NL is tot nu toe niet afhankelijk van seizoenen gebleken.

https://www.airbnb.nl/rooms/14258398

 

We hebben het hele jaar door seizoen onafhankelijke tarieven. We krijgen zaken mensen, mensen uit de hele wereld die op vakantie komen, studenten. Het stroomt de hele tijd door.

 

Bij onze woningen op Curacao is dat anders.

https://www.airbnb.nl/rooms/24981663

https://www.airbnb.nl/rooms/34551581

Daar hebben we verschillende (regionale) doelgroepen. 50% uit Nederland, maar de rest komt uit de Duitsland, Zwitserland, België, USA, Canada, Zuid- en Midden Amerika.

Elk van die regio’s heeft z’n eigen vakantie periodes. Iedere keer leer je weer wat bij (bijvoorbeeld de spring break in de USA). Hierdoor hebben we heel veel verschillende tarieven in de loop van het jaar.

Regelmatig uit de USA en Canada ook aanvragen voor over een jaar. Dat houdt in dat ik de tarieven tot begin 2021 al in de kalenders heb gezet.

Erg arbeidsintensief omdat ik bij al die perioden ook kijk wat de concurrentie doet.

 

De advertenties die we plaatsen zijn tenminste 2-talig, maar soms ook in 4 talen.

 

De toeristische info die we de gasten verstrekken zijn zowel in het Nederlands als in het Engels. Tot nu toe is dat voldoende gebleken.

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hi @Bob297, wat fijn dat je een goede aanvoer aan gasten hebt :-).

 

Mijn ouders verhuren ook een huis op Curaçao. Ze verhuren niet via Airbnb, omdat ze het fijner vinden om huurders voor een langere periode te hebben (2-3 jaar) en de meeste huurders zijn Nederlands of Duits. 

 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Quincy 

 

Kleine wereld 🙂

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Absoluut @Bob297!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Bij ons loopt het het hele jaar wel door maar de maanden januari, februari, juni, oktober en november hadden we minder gasten dan de andere maanden. Wij krijgen soms mensen die naar een beurs hier in de regio gaan maar verder vooral toeristen in onze studio en dat vinden we prima.

 

Groetjes,

Lia

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Wim-En-Lia0, interessant je niet zoveel gasten in Juni krijgt want je zou denken dat het juist druk is rond die periode! 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy 

 

Ik vergat erbij te vermelden dat we de laatste week van juni meestal zelf even op vakantie gaan en dan kunnen er bij ons geen gasten komen maar vanaf nu is het 2 maanden (op nog een paar dagen na) goed druk bij ons 🙂

Allan133
Level 2
Groningen, Netherlands

Wij zijn in februari geëmigreerd en zijn vanaf halverwege maart begonnen met verhuren van ons huis in NL. Bleek direct een succes en praktisch elk weekend zijn we bezet, ook regelmatig op doordeweekse dagen. Ik volg dit topic graag om te kijken wat andere accomodaties doen. We hebben voornamelijk gasten uit Duitsland, Engeland en Nederland. Zo nu en dan ook Amerikanen.  Ik merk dat we vooral veel last minute boekingen krijgen de afgelopen weken (mensen die een dag vantevoren boeken of soms zelfs dezelfde dag). Heb nog niet kunnen monitoren welke periode bij ons het drukste is. De boekingen voor het najaar moeten (hopelijk) nog komen. 

 

@Bob297 Wat leuk zeg, ik woon een paar honderd meter bij jullie accomodaties op Blue Bay vandaan en heb er twee weken gezeten voordat we ons huis op Curacao konden intrekken. Fijne accomodaties! Mochten jullie ooit hulp nodig hebben met de verhuur of een host nodig zijn......Haha.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat grappig dat jullie zo dicht bij elkaar in de buurt wonen @Allan133  @Bob297 :-). 

 

De drukste periode voor mij is altijd in augustus vanwege het Edinburgh Fringe Festival in Schotland. Op dit moment heb ik even een pauze genomen van het hosten op Airbnb. 

 

Ik denk dat je wel goed zit met boekingen in het najaar, omdat er veel mensen zijn die willen overwinteren! 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Allan133 

Toch niet Allan Braamse he 🙂

In dat geval heb ik je nog een offerte gemaakt.

Allan133
Level 2
Groningen, Netherlands

Nee dat niet, haha.

Joke15
Level 2
Kockengen, Netherlands

Onze airbnb is open sinds maart.  We hebben veel Amsterdambezoekers.  We zijn bijna elke dag bezet (we houden wat dagen open voor onderhoud). Juli was een topmaand. Ik merk nu dat november wat moeilijker gaat worden. Maar op zich zou airbnb toch heel veel gegevens moeten hebben over de bezettingen en prijzen. Ik heb een tijdje gekeken naar de slimme tarieven en als ik dan kijk naar de drukkere dagen in Amsterdam dan snap ik daar niets van. Er is bijvoorbeeld in september een hele grote beurs in de RAI. Dat wordt heel snel geboekt. De slimme tarieven waarschuwen mij daar niet voor.

 

Eigenlijk kan ik niet veel met de beschikbare gegevens. Hoe vaak de advertentie wordt bekeken (tab prestaties, onderdeel zichtbaarheid) kan ik niet veel mee.

 

De gegevens over de verhuur die je in excel kan downloaden zijn moeilijk bruikbaar omdat de nachtprijzen (wat vraag ik per nacht en per persoon) er niet in staan. Op die nachtprijzen wil ik sturen. Ik snap niet hoe anderen dat doen.  Hulp op dit vlak is welkom!

 

Goed stuurinformatie over je nachtprijzen is essentieel.  Optimalisatie van je prijsbeleid levert veel geld op.

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf