Wanneer neem je vakantie?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wanneer neem je vakantie?

Quincy_0-1637253698344.png

 

Hallo allemaal,

 

Zoals we allemaal weten, is normaal gesproken het hoogseizoen in de meeste gevallen tijdens de zomermaanden (op basis van je geografische locatie) het drukste seizoen.

 

Voor die drukke periode kan ik me voorstellen dat een aantal van jullie zich voorbereidt op de vele boekingen die komen gaan, maar ik ben benieuwd hoe jullie je tijd doorbrengen na het hoogseizoen.

 

Persoonlijk hou ik ervan om in het laagseizoen op vakantie te gaan en dit werkte ook toen ik een Host was, aangezien mijn boekingen rond die tijd afnamen, wat mij de kans gaf om te reizen naar een warm land.

 

Wanneer neem je een pauze van hosting?

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

23 Antwoorden 23
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Wim-En-Lia0 @Sina25 @Sineke0 @Mirjam0 @Mieke0 @Emiel1 @Bob297 @Katja202, wanneer nemen jullie normaal gesproken een pauze? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Mieke0
Level 8
Amsterdam, The Netherlands

Dat hangt van vele zaken af; echt niet alleen van het hosten en bij mij is het vaak geen vakantie maar een werkshop onderhoud. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Mieke0, ik ga ook niet altijd op vakantie. Soms is het meer een soort van staycation denk ik. We pakken de trein of auto naar een bepaalde stad voor een paar uurtjes, en gaan vervolgens dan weer naar huis. 

 

Heel soms blijven we bij vrienden die ver weg wonen (bijv. in Schotland) voor een paar dagen. Schotland is niet echt een vakantieland voor ons omdat we daar een paar jaar gewoond hebben. We gaan eigenlijk niet echt het land uit tegenwoordig mede vanwege COVID. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Quincy @Mieke0 

 

Wij gaan meestal in juni en september maar omdat Wim nu met pensioen is gegaan en we een camper gekocht hebben zijn we wel van plan om vaker en langer te gaan. Dit jaar zijn we al de hele maand september weggeweest en dat beviel ons prima 😉  Wanneer we thuis zijn vinden we het wel fijn als er gasten komen.

 

Groetjes en een fijn weekend!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Fijn dat het allemaal kan @Wim-En-Lia0! Is dat de Volkswagen camper? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy Nee die hebben verkocht en onze caravan ook, nu gaan we met een grotere comfortabeler camper op pad 😉 en dat bevalt heel goed!

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

2021 Franrijk en Spanje (59).JPG

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Wim-En-Lia0 wat gaaf! Deze is inderdaad flink groter dan de VW 🙂

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Wanneer ik niet verhuur hangt af van verschillenden dingen, 

Meestal zet ik mijn kalender pas 3 maanden vantevoren open.  want dan weet ik meestal wel wanneer ik er niet ben.  Ik heb de luxe dat ik een hele rustige kamer verhuur in het hartje van Amsterdam, dus zodra ik de kalender open zet,  ben ik meteen geboekt.  Meestal zet ik de weekeinden open,  als ik toch thuis ben,  of zoals nu : de periode van het IDFA festival. 
Als ik weg ben, verhuur ik niet.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Mooi dat je altijd zo snel volgeboekt bent @Mirjam0! Waar ga je normaal gesproken naar toe als je wel op vakantie gaat? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Ik neem zelden pause.

Bij de woningen in Curacao al helemaal niet. Daar is het altijd wel "seizoen"

Wageningen gaat ook door omdat we daar niet zelf wonen. Dat zit nu al vol tot juni.

In Bilthoven zetten we de agenda dicht tijdens feestdagen of verjaardagen. Daar hebben we een appartement in ons eigen woonhuis. De kinderen komen dan naar huis en vinden het leuk om te kunnen blijven slapen.

Als we zelf met vakantie gaan hebben we vaak gasten die wat langer blijven of we vragen een van onze kinderen om de honeurs waar te nemen.
@Quincy @Wim-En-Lia0 @Mieke0 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Gaaf @Bob297! Ga je dan ook naar Curaçao op vakantie of elders? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@QuincyWe proberen 2x per jaar naar Curaçao te gaan. Dat is dan ook een werkvakantie. We laten dan upgrades doen aan de huizen, spreken het personeel en werken op afstand. De helft van de tijd genieten we 🙂

Eind februari gaan we weer naar Curaçao. De huizen in NL zijn op dat moment voor enkele maanden verhuurd zodat we die gerust kunnen achterlaten.
Onze zoon neemt dan vaak de honneurs waar

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Klinkt alsnog als een heerlijke werkvakantie @Bob297 🙂

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf