Wat is de nieuwste toevoeging aan jouw accommodatie?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat is de nieuwste toevoeging aan jouw accommodatie?

371220_GettyImages-122343774ForYou.jpg

 

Hallo allemaal!

 

Velen van jullie zijn al een tijdje bezig met het verhuren van je huis. Misschien ben je erin geslaagd om je advertentie te perfectioneren, maar het kan ook zo zijn dat je nog maar net begonnen bent en dus op zoek bent naar manieren om de perfecte plek voor je gasten te creëren. Het is een leerproces en er is altijd iets wat toegevoegd of gewijzigd kan worden. Zelfs de kleinste dingen kunnen een verschil maken! Misschien een nieuw kunstwerk voor in de slaapkamer?

 

Heb je onlangs iets nieuws toegevoegd aan je advertentie? Waarom heb je het toegevoegd en waar heb je het idee vandaan?

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Quincy 

Ik heb een EHBO doos (verbanddoos) toegevoegd. Een gast had een klein ongelukje (door eigen schuld) en toen kwam ik tot de conclusie dat er geen verbanddoos was (alleen een doosje pleisters, dat was gelukkig in 1e instantie voldoende).

2 dagen na de toevoeging had een andere gast de doos meteen nodig (gevallen met de fiets...) .

Het is een goedkope maar noodzakelijke investering  !

 

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Inderdaad erg handing om in huis te hebben @Emiel1

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Quincy,

 

De tekst van deze ‘discussie’ is een beetje dubbelzinnig. Waarschijnlijk bedoel je het woord accommodatie in plaats van advertentie 😄

 

Investeren dan wel vervangen, is bij ons, bijna een continue proces (mijn wederhelft wil het graag zo mooi mogelijk hebben, en ik wil graag hebben dat het zo degelijk mogelijk is en toegevoegde waarde met zich meebrengt).

Want ik wil graag verbeteren en waarde toevoegen (waardoor je de nachtprijs nog verder kunt verhogen). Dat blijft een sport.

Dus in het voorjaar onder andere de bestaande Flat-TV vervangen door een nieuwe Smart TV (met onder andere ondersteuning voor Netflix, Youtube en andere Apps).

Ook de vaatwasser vervangen. In de voorgaande jaren tot 2 maal toe een duur onderdeel (de computer. Ja, zelfs een vaatwasser beschikt tegenwoordig over een computer) moeten vervangen. En nu begon de vaatwasser weer problemen te geven. Dus: ‘3 Strikes and you’re out’.

Ieder apparaat in de accommodatie moet gewoon volledig probleemloos functioneren.

En vorig jaar onder andere een mooie grote hangende kast in de parkeergarage laten monteren (extra opslagruimte kan nooit geen kwaad).

 

Het laatste project, wat op stapel staat, is een grondige renovatie van de slaapkamers (de rest is nu wel zo’n beetje klaar – op een paar kleine dingetjes na).

Vrouwlief wil de slaapkamers een beetje omtoveren tot presidentiële suites in een 5-sterren hotel (om die investering daadwerkelijk terug te verdienen, zal wel een beetje een uitdaging zijn. Maar goed, het gaat tenslotte ook over hoe je jezelf daar bij voelt).

 

Zelf vindt ik het ook altijd erg leuk om tot de beste oplossing te komen. Tevens kan dit ook tot enige hilarische momenten leiden.

Voorbeeldje: Vrouwlief wilde graag 2 grote potten met kunstboompjes er in, op het balkon.

Dus zo gezegd, zo gedaan en het een en ander aangeschaft.

Maar hoe voorkom je nu, dat de boompjes scheef waaien in die potten? Of erger nog, dat die boompjes met pot en al omwaaien door een rukwind? En daardoor eventueel de plavuizen op het balkon beschadigen! Dus daar ben ik wel even op aan het puzzelen geweest. En daar is uiteindelijk een degelijke oplossing uitgekomen. Ze kunnen nu zonder problemen tegen een flinke orkaan. Terwijl je ze ook nog steeds makkelijk kunt verplaatsen. En dat er geen stinkend regenwater in blijft staan.

Die potten zijn tevens gevuld met wit grind (Je wil tenslotte geen viezigheid op het balkon, nadat het een keer geregend heeft).

Maar die kiezels zijn weer gevaarlijk voor kleine kinderen. Dus ook daar moest weer een oplossing voor verzonnen worden.

Ik kwam tot de conclusie dat een witte dames panty waarschijnlijk de beste oplossing was. Dus op naar de plaatselijke lingeriezaak, en om witte dames panty’s gevraagd. De verkoopster vroeg me om de maat voor de gewenste panty, waarop ik haar meldde dat het voor mijn boompjes was. Welnu, die dame stond wel even vreemd te kijken. Uiteindelijk toch een witte dames panty op de kop weten te tikken (schijnen ze ook maar weer in bepaalde perioden van het jaar te hebben, maar goed). En het een en ander er overheen gespannen.

Nadien wilde ook de dame van de administratie, het bijbehorende bonnetje weer niet in mijn BTW administratie op-boeken 😄 Mocht niet van de belastingdienst, zei ze. Dus pas toen ik haar een foto van het eindresultaat toestuurde, wilde ze het bonnetje inboeken.

Uiteindelijk bleek een strak gespannen dunne witte dames-panty in de brandende zon, geen succes te zijn (voor dit doeleinde althans).

En de eindoplossing is een zogenaamde filterkous geworden.

BoompjeBoompje

En als alles uiteindelijk weer eens klaar is, dan het hele gebeuren maar weer eens opnieuw op de foto laten zetten.

Het is eigenlijk ongelofelijk om te zien, hoe snel foto’s ‘verouderen’.

Op elk van onze foto’s, zie ik wel bepaalde veranderingen, sinds toen (en die foto’s zijn pas een paar jaar oud).

 

Ps @Emiel1,

 

In Portugal is een verbanddoos zelfs verplicht, als je verhuurt.

Wij hebben er 2, en dat is zeker geen overbodige luxe. Want ze worden best wel regelmatig gebruikt.

We hebben het zelfs al een keer meegemaakt dat een gast z’n voet brak. Daar hielp de verbanddoos ook niet meer tegen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf