Wat zijn de kosten van het verhuren vakantiehuis?

Luuk0
Level 1
Baarn, Netherlands

Wat zijn de kosten van het verhuren vakantiehuis?

Beste lezer,

 

Op het moment heb ik een totaal gerenoveerd huis staan in Oostenrijk die ik graag zou willen verhuren.

Ik verhuur hem op het moment al door een andere site, maar vroeg mij af of airbnb misschien voordeliger is.

 

Stel ik wil het gehele huis verhuren voor 500 euro per week, in het laagseizoen.

Hoeveel procent moet ik hiervan dan afdragen naar Airbnb voor het helpen met verhuren?

Ik hoor graag van de mensen met ervaring, kwam er zelf niet uit op de site, vandaar even via deze weg proberen!

 

Met vriendelijke groet,

Luuk van der Sommen

1 Antwoord 1
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

 

De huurder/gast moet servicekosten betalen bij boeking, die liggen globaal tussen 11 en 14 % van het boekingsbedrag, oa afhankelijk van bedrag en duur van de boeking etc..  (Deze kosten komen dus voor huurder bovenop de huurprijs).

 

Zelf betaal je ook kosten aan airbnb, die worden ingehouden op het huurbedrag. Bij mijn boekingen ligt het rond de 3.5 %.

Dus i.p.v.  Euro 500,- ontvang je ca. Euro 482,-

 

Informatie meer in detail is overigens te vinden op de site van Airbnb.

 

NB Evt. kosten als bijv. schoonmaken kun je ook extra aan gast in rekening brengen. Andere beheerskosten (toezicht, gasten ontvangen etc..) kun je misschien uitbesteden ter plekke aan iemand, al zijn er in bijv. grote steden ook derden dat dat via Airbnb voor verhuurders kunnen regelen, incl . schoonmaken. Die kosten kunnen dan wel flink oplopen (bijv.  25% bij alles uit handen geven)

 

vr.gr.,

Emiel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf