Wat zijn de meest gestelde vragen van je gasten?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat zijn de meest gestelde vragen van je gasten?

SeasonalSFO.jpg

Hallo iedereen,

 

Nu het verhuren weer langzaam op gang komt, bereiden veel verhuurders hun huizen voor op het ontvangen van gasten. Ik heb gezien dat sommigen in de community al gasten hebben ontvangen. Het is belangrijk dat het ontvangen van gasten op een verantwoorde manier gebeurt, zodat iedereen veilig en gezond blijft.

 

De meesten van ons zullen waarschijnlijk af en toe vragen van gasten ontvangen door middel van een berichtje of (indien veilig mogelijk) in persoon.

 

Wat zijn de meest voorkomende vragen die je gasten aan je stellen en hoe beantwoordt je ze?

 

Het zou geweldig zijn om jullie tips en ervaringen hierover te horen.

 

Quincy

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

10 Antwoorden 10
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

De meest gestelde vragen die ik recent keeg gingen niet over direct aan "Corona" gerelateerde zaken, maar waren:  Kan ik korting krijgen ? (of iets in die trant, bijv. kan ik het voor periode x huren voor bedrag xxxx) ?

Blijkbaar denken gasten dat door "Corona" de prijzen op Airbnb ineens onderhandelbaar zijn ?

 

Mijn vraag aan collega-verhuurders: Is dit een trend of ben ik de enige die zulke vragen krijgt ?

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy @Emiel1 

 

Bij ons ook niets speciaal, toevallig vroegen gasten die gisteren weer vertrokken of wij veel last hadden gehad van de Corona met de verhuur. Zij kwamen zelf uit België en vinden het vooral lastig dat ze overal mondkapjes moeten dragen en heel fijn dat dat hier niet hoeft.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Wim-En-Lia0 

Heb nu ook een (lange termijn) gast uit België , zelfde verhaal. Ook nog uit regio Antwerpen, waar momenteel nog strengere maatregelen gelden, waaronder avondklok.

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Emiel1 @Quincy 

 

Wij hebben nu alleen maar boekingen uit Nederland, Duitsland en België.

 

Van de week wel weer een rare aanvraag van ene Conny uit Rusland, dat ik haar moest mailen buiten Airbnb om, maar die heb ik maar meteen gerapporteerd en geweigerd 😉

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Wim-En-Lia0 

Ook bij mij hetzelfde: NL, BE en DE

En die Rusland "aanvraag" heb ik ook gehad, meerder keren onder verschillende naam.

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Emiel1  Die uit Rusland proberen het dus overal, hopelijk trapt er niemand in..

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Klopt, er wordt enorm veel over gesproken in alle community's @Wim-En-Lia0. Het is erg lastig om dit soort aanvragen te bestrijden (aldus Airbnb).  

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

De eerste vraag gaat meestal over de winkels en restaurants.

Ik merk dat gasten doorgaans goed voorbereid komen.

Tijdens een gesprekje probeer ik erachter te komen waar hun interesses liggen en geef ze dan wat tips.

In NL alleen gasten uit NL, Duitsland en België.

Er wordt niet gesproken over prijs. Het vreemde is dat ik de laatste tijd geen enkele boeking via Airbnb krijg. Ik zit helemaal vol via andere sites, waarbij booking nu de kroon spant

Op Curaçao is het gecompliceerder. Daar is een blokkade voor veel landen. Daar krijg ik wel vaak de vraag voor een speciaal tarief

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Interessant om te horen @Bob297. Ontvang je wel gasten wanneer je bijvoorbeeld akkoord gaat met een speciaal tarief? Wij hebben op dit moment een huurder voor lange termijn in ons huis op Curaçao.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Quincy

Ja, tegen een lager tarief krijg ik wel boekingen. Laatst een aanvraag voor 5 maanden voor een redelijk tarief. M'n villa's stonden gelukkig niet zo lang leeg en je kunt moeilijk erop anticiperen dat je wel afzeggingen zult krijgen.

Lagere tarieven accepteer ik wel. Dan zijn de villa's bezet, wat eenveilig gevoel geeft. OOk heb ik daardoor weer werk voor de schoonmaakster, wasserij en manager.Die hebben het al zwaar genoeg 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf