Wat zijn je doelen als host in 2020?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat zijn je doelen als host in 2020?

20160720_SeasonalQ2_Jen_Portland_Elliott_0836_RET.jpg

 

Hallo iedereen,

 

Naast de nieuwjaarsresoluties kunnen we er ook voor kiezen om specifieke doelen te stellen als het gaat om werk en onze persoonlijke leven. Hosting verbindt vaak die twee delen van het leven met elkaar, dus als we erin slagen is het een dubbele portie positiviteit! Maar we moeten ervoor zorgen dat we onszelf niet te streng opstellen, zodat onze doelen haalbaar blijven.

 

Hebben jullie al een hosting-doel gesteld om naar te streven dit jaar?

 

Of het nu gaat om winstgevendheid, renovaties, of een goede oude manier van overleven, we horen graag uw plannen!

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

4 Antwoorden 4
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Quincy,

 

Wij hopen dit jaar dan toch eindelijk eens klaar te zijn met alle investeringen in ons appartement. En dan naar meer regulier onderhoud over te gaan.

Als we terugkijken op de afgelopen jaren. Dan is het bijna schrikbarend om te zien. Wat dat allemaal wel niet gekost heeft.

Toen wij ons appartement kochten, was het best goed (maar wij wisten natuurlijk ook nog niets van verhuren af). En dan loop je toch vanzelf tegen allerlei kleine dingetjes aan. Waaraan je merkte dat de vorige eigenaar toch regelmatig voor minder goede oplossingen gekozen had (veelal was de leverancier een budget doe het zelf zaak geweest, in plaats van de vakman). En ook waren er zaken op zijn beloop gelaten.

Dat hebben we nu allemaal we zo’n beetje gehad. En is het vervolgens een kwestie van goed bijhouden, en reguliere vervanging.

 

Verder hopen we de resultaten van het afgelopen jaar, in ieder geval te evenaren.

Maar dat zal wel een echte uitdaging blijken te zijn. Want vorig jaar was top!

We gaan het meemaken, want je weet maar nooit.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Zo zie je maar hoe belangrijk het is om vakmensen in te huren om de boel in goede staat te houden @Cor3!

 

Ik weet niet of ik dit eerder heb gevraagd, maar hoe lang ben je nu host? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Quincy,

 

Dit wordt ons 5e seizoen.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Vorig jaar was ons eerste volledige jaar dat we verhuurden. In 2018 waren we in augustus gestart Al doende leren we (ook van de huurders). Afgelopen jaar al veel vervangen. Komend jaar wat meer kleinere dingen aanschaffen die het leven van de huurders veraangenamen.

In 2019 een villa erbij gekocht. Daar meteen gebruik gemaakt van de ervaringen die we hadden opgedaan.

Meteen luxere regendouches, nieuwe matrassen, bergruimte, kleurstelling etc.

 

Ik zal me ook minder druk gaan maken om gasten die aanvragen doen en vervolgens nooit meer iets van zich laten horen 🙂

Ik hoop dat we dit jaar dezelfde bezettingsgraad halen als vorig jaar. Die was 83%. Daar moet je toch een beetje geluk mee hebben. Een gat van 3 dagen tussen opvolgende boekingen verlaagt meteen je bezettingsgraad.

We blijven hard werken om onze review score op peil te houden. Ook dat wordt een opgave met 5*****

Vereist ook goede contacten vooraf, duidelijk maken wat de gasten mogen verwachten. Betrokken blijven door de gasten tips te geven en regelmatig te informeren of alles nog naar wens is.

Het lijkt op werken 🙂

 

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf