Wat zijn je doelen voor dit jaar?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat zijn je doelen voor dit jaar?

image34.jpg

 

Hallo allemaal,

 

Velen van ons beginnen het nieuwe jaar met het idee om een doel (of meerdere doelen) te bereiken bijvoorbeeld meer groenten eten, meer trappen nemen in plaats van de lift, meer boeken lezen, meer sporten, enz... maar hoe zit het host zijnde?

 

Wat zijn je doelen voor dit jaar? Zijn er dingen waarop je je zou willen concentreren of die je zou willen bereiken met betrekking tot hosten?

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

12 Antwoorden 12
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Wim-En-Lia0@Mieke0@Emiel1@Cor3@Sineke0 @Dieneke0@Sina25, wat zijn jullie doelen voor 2021? Bijvoorbeeld: zijn er misschien verandering die je zou willen doorbrengen aan je Airbnb nu dat er voorlopig geen gasten zijn?

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hai @Quincy 

 

Onze studio is netjes in orde, Wim heeft tussendoor wel geschilderd (in dezelfde kleuren) en we hebben een nieuwe stoel en staande lamp gekocht en neergezet.

Gelukkig hebben wij wel regelmatig nog gasten (al is het natuurlijk niet te vergelijken met de jaren voor de COVID) dus dat is heel fijn!

Helaas krijgen we ook regelmatig vreemde aanvragen (waar wij niet op in gaan en ook rapporteren) maar ik lees in de community dat er meer hosts zijn die daar last van hebben. 

 

Hopelijk gaat met het na het vaccineren het aantal besmettingen flink omlaag en gaat het allemaal weer wat beter worden...

 

Succes allemaal en blijf gezond!!

Groetjes Wim & Lia

Mieke0
Level 8
Amsterdam, The Netherlands

De gestelde doelen in 2021 in Amsterdam zijn heel anders.

De gemeente bespreekt in de gemeenteraad de mogelijkheid om Vakantieverhuur geheel te verbieden en de Belastingdienst heeft een uitspraak van de Hoge Raad gebruikt om navorderingen over 2015 en 2016 te sturen naar de hosts in Amsterdam.

De vereniging Amsterdam Gastvrij roept nu iedereen op mails en zienswijze in te dienen via de website.

Het is dus overleven en de gasten blijven nog altijd weg.

 

Mieke

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Mieke0, hebben we elkaar toevallig ontmoet bij het NL/Nordics Host event bij het Airbnb kantoor in Londen? 

 

@Mirjam0, kon volgens mij niet aanwezig zijn omdat ze in de Verenigde Staten was. Mirjam heeft iemand gevraagd om mij daarvan op de hoogte te brengen, maar ik weet niet zeker of jij dat was @Mieke0?

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Mieke0
Level 8
Amsterdam, The Netherlands

dat klopt helemaal; ik beantwoordde je vraag al in de mail maar dat werkt dus niet; moet een stap extra nemen. Heb toen een grandioos weekend met jullie gehad en heel veel geleerd

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Fijn dat je wat veranderingen hebt doorgebracht aan de studio @Wim-En-Lia0! Ik hoop dat alles ook goed gaat met Wim. 

 

Het klopt inderdaad dat er wat meer vreemde aanvragen zijn. Hosts in de Engelstalige community hebben dit ook aangeven. Hopelijk komt er een einde aan. 

 

Ik ben erg nieuwsgierig naar hoe de studio er nu uitziet! (foto's zijn altijd welkom) 😃

 

En inderdaad hopen dat het aantal besmetting omlaag gaat!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy @Mieke0 

 

Ja we hebben ook nieuwe kussenhoesjes en plaids neergelegd en daar we moeten ook nog wat nieuwe foto's maken 🙂

 

Met Wim gaat het ook goed gaat begin februari met pensioen en is al vanaf de kerst thuis omdat hij nog wat vakantiedagen over had.

 

Fijn weekend allemaal!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Fijn, ik ben erg benieuwd naar de foto's @Wim-En-Lia0

 

Wederom ook mooi dat Wim met pensioen gaat 😃

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Quincy 

 

Het heeft momenteel weinig zin om doelen te stellen zolang we in lock-down zitten en nu zelfs een avondklok moeten naleven. Mijn  enige doel nu is: hoe overleef ik deze malaise zo goed mogelijk.

Mijn grootste categorie gasten is buitenlandse studenten/onderzoekers en die blijven nu allemaal thuis, want de opleidingsinstituten zijn dicht en/of men moet eerst in quarantaine. En dan kan niet in een accommodatie met gedeelde faciliteten.

Alleen rare gasten (in Nederland bekend als "wappies") boeken nog en de meesten  moeten worden afgewezen, tenzij je als host mee gaat werken aan overtreding van de regels.

Dus misschien wordt het doel wel:  "afbouwen van de hosting activiteiten en iets anders gaan doen" ?

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dit heeft inderdaad een enorme impact @Emiel1. Het is maar hopen dat alles beter wordt. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Mieke0
Level 8
Amsterdam, The Netherlands

Tags en verkeerde ID 

Continue kan ik mijn tekst 2 x inbrengen want na de eerste keer eerst een melding dat de ID verkeerd is; dan komen er berichten dat er tags bij moeten; ik snap dat ivm cyberveiligheid er heel veel moet maar dit is echt heel vervelend communiceren. Je kunt me het beste bereiken via onze Facebookpagina Airbnb Hosts Amsterdam voor oinfo en vragen.

dank

Mieke

Hilde391
Level 2
Groede, Netherlands

Beste collega's en @Quincy 

Wij krijgen vaak aanvragen voor grote groepen. Momenteel kan dit niet in Zeeland omwille van corona.

Hopelijk is corona vlug verleden tijd.

Mensen hebben altijd wel een uitleg zodat ze kunnen komen logeren.

Komend weekend rijden we met een nieuwe bbq en parasol naar onze nieuwe vakantiewoning.

Ook een kinderschommel en plantjes voor in de bloem potten. Zo zijn we klaar voor de zomer van 2021 !

We hebben er zin in.

Vanuit Airbnb melden ze wel eens om de prijzen laag te houden, maar wij hebben daar geen goede ervaring mee. 

Dan krijg je mensen in je woning die je liever niet hebt en niet eerlijk zijn in hun review, wat wel jammer is.

Groetjes, Hilde

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf