Wat zijn jouw tips voor een goede hosting routine?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat zijn jouw tips voor een goede hosting routine?

Simple hosting routine.jpg

 

Hallo allemaal,

 

Ik weet dat het leven erg druk kan zijn, en we horen dit soms in de community. Dit is vaak waar een goede routine een erg handing kan zijn!

Ik heb hier en daar wat gesprekken gezien over wat jullie doen om het hosten gemakkelijker en efficiënter te maken. Ik dacht dat het leuk zou zijn om een paar verhalen te delen van verhuurders die hun tips delen.

 

Beheer je tijd tijdens het hoogseizoen/Wat staat er op je Pre-Check-in checklist?/Templates voor berichten (Dit zijn de verhalen die gedeeld zijn door de Engelstalige verhuurders) 

 

Er zijn verschillende methoden die jou kunnen helpen bij het hosten, waaronder veel tijdbesparende hulpmiddelen of apparaten. Van het opzetten van opgeslagen templates tot het delen van je taken met een co-host een co-host of zelfs het inhuren van een schoonmaker. Er zijn verschillende dingen dingen die werken voor verschillende verhuurders.

 

Klinkt een van deze dingen jou bekend in de oren? Ben jij erin geslaagd om een goede hosting routine te volgen? en zo ja, welke methode heb jij het meest nuttig gevonden?

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

2 Antwoorden 2
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Quincy,

 

Ja, en aangezien ik IT’er ben, gebruik ik daar ook de nodige IT hulpmiddeltjes voor.

 

Als er een boeking binnenkomt, dan werk ik mijn standaard checklijst af.

Dat is best wel wat werk, maar als eindresultaat staat dan wel de hele reservering in ‘de stijgers’.

Centraal in dit proces, staat mijn ‘Gasten Data Base’ (Een MS Excel Spreadsheet met daarin best wel een groot aantal VBA routines), waarin ik zoveel mogelijk gegevens aangaande de boeking overneem.

Daarna kan ik met dit Spreadsheet al mijn andere bijbehorende berichtjes genereren.

Uiteraard heb ik ook een aantal standaard sjablonen, die ik gebruik voor de diverse communicatie met:

  • Ons lokale team
  • De gasten
  • Belastingconsulent

Vanuit die ‘Gasten Data Base’ wordt ook mijn bijbehorende administratie gevoed.

En zo kan ik dus zeer goed zicht houden op de echte en verwachte kosten, opbrengsten en Cashflow.

Allemaal in de loop der jaren ontstaan en gegroeid.

 

Want verhuren op Airbnb kan heel leuk zijn, maar kan ook best tijdrovend zijn!

En iedere situatie is toch weer net iets anders dan de vorige.

Daarom wil ik het toch persoonlijk houden.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Cor3, wat fijn dat je zo'n routine hebt ontwikkeld om alles overzichtelijk te houden :-). Er is inderdaad erg veel werk wat erbij komt kijken!

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf