Weigeren van aanvraag

Stephan48
Level 1
Haarlem, Netherlands

Weigeren van aanvraag

Krijg in bepaalde periodes vele aanvragen per week en ben daarom in een gunstige postitie om kritisch te zijn op wie ik wel of niet in mijn huis wil ontvangen. Verhuur vooral voor de leuk en de unieke mogelijkheid die het biedt interessante mensen te ontmoeten.  En niet omdat ik perse elke week vol wil zitten. Nu kan het 'zeldzaam' dus voorkomen dat ik een aantal aanvragen opvolgend achter elkaar afwijs. Ik kan afwijzen om de samenstelling van de gasten, wel of geen recensies, duur, plannen met het huis   etc. In een bijzonder geval heb ik een x 10 aanvragen achter elkaar moeten afwijzen. Dit leek mij geen enkel probleem tot ik een waarschuwing kreeg van AIR bnb dat ik niet zoveel mag afwijzen en dat hier anders een consequentie aan zou hangen. Nu ben ik benieuwd wat dit dan kan betekenen. Uiteraard ben ik niet van plan gasten in mijn huis te accepteren waar ik geen goed gevoel bij heb alleen maar om niet weer een waarschuwing van AIR bnb te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee? en eventueel een advies.

1 Antwoord 1
Françoise97
Level 2
Eindhoven, Netherlands

Dag Stephan,

zelf heb ik 1x een dubbele boeking gehad, wat vreemd was en waarschijnlijk een bug.

ik moest de 2e dus wel weigeren of annuleren en  daardoor kreeg ik ook een waarschuwing (die er nog steeds staat). 

ik heb gebeld met airbnb en men zei me dat het een geautomatiseerd bericht was (ik las dat ik het risico liep dat mijn advertentie niet meer zichtbaar zou zijn voor een bepaalde periode). 

ik zou me geen zorgen hoeven maken.... 

 

misschien is het een idee om je in je beschrijving te vragen of gasten in eerste instantie een AANVRAAG willen doen en niet meteen een RESERVERING, dan omzeil je dat je moet ANNULEREN.... 

 

Als gasten gereserveerd hebben, hebben ze de betaling al gedaan en dat is natuurlijk niet leuk voor ze, bovendien moeten ze dan alsnog een andere reservering maken (en dus 2x aan het betalen want zo 1, 2, 3 zal het terugbetalen niet gebeurd zijn).

 

 

 

 

 

 

 

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf