Wel of geen ID vragen bij direct reserveren

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Wel of geen ID vragen bij direct reserveren

Hai Allemaal,

 

Ik heb even een vraagje. Ik ben nieuwsgierig of jullie wel of niet direct reserveren aan hebben staan? En of jullie dan ook vragen om een ID verificatie vooraf en waarom jullie dat dan vragen. Zelf heb ik direct reserveren aanstaan en vraag ik niet om een ID verificatie, wel om een profielfoto overigens. Ik twijfel of ik moet vragen om een ID, maar kan ook eigenlijk niet zo goed verzinnen wat er dan voor voordeel zit aan de wetenschap dat de ID dan geverifieerd is.

 

Ik hoor graag even jullie gedachten hierover.

 

Groetjes Katja

en alvast dank als je reageert en je hersenspinsel met mij deelt.

Groetjes Katja
7 Antwoorden 7
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hai @Katja202 

 

Wij hebben direct reserveren aan staan maar vragen wel om ID verificatie en een een profielfoto en tot nu toe bevalt dat goed.

 

Fijn weekend, Lia

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Hai Lia @Wim-En-Lia0 ,

 

Hebben jullie ook een speciale reden dat je de ID verificatie aan hebt staan? Bijvoorbeeld ervaring met rarigheden en dat dat minder is met ID verificatie. Ik twijfel namelijk een beetje. Wel ID aan of niet aan. Wel aan zodat je bv geen rarigheden krijgt en dat Airbnb altijd kan achterhalen van hoe en wat en wie de gast echt is. Niet aan, want ach hoeveel kan er nu eigenlijk gebeuren en misschien boekt het zonder makkelijker en dus sneller. Profielfoto vraag ik inderdaad ook. Geeft iig een beetje een beeld van wie er reserveert.

 

Ben wel benieuwd naar de overweggingen van anderen.

 

Groetjes en jullie ook een fijn weekend

Groetjes Katja
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Katja202 

 

Ik denk dat de verificatie dmv een ID over rated is.

Ik zie daar niet veel voordelen in. Hoewel 3rd party boekingen niet zijn toegestaan, weet je nog steeds niet wie er voor je deur zal staan.

Als iemand kwade bedoelingen zou hebben, heeft hij de account vast wel door een ander laten aanmaken.

Ook al is er een ID geregistreerd, Airbnb zal ‘m niet beschikbaar stellen wegens privacy regels.

Daarnaast heb ik heel wat verhalen gelezen van mensen waarbij het maar niet lukte hun ID te uploaden. Sterker nog, daar ben ik één van.

 

Datzelfde heb ik bij foto’s

Je zit op een fijn lijntje van discriminatie.

Wat ga je doen als de foto je niet aanstaat?

Ga je dan cancellen met alle gevolgen van dien voor je rating?

Op grond waarvan cancel je?

Huidskleur? Laag voorhoofd? Zware wenkbrauwen

Een foto kan ook na registratie worden vervangen door een andere.

Ik had de afgelopen 3 dagen 2 jongens als gasten. Hun moeder had voor ze geboekt. Wat doe je dan als ze voor de deur staan.

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Hai @Bob297 haha helder verhaal en je hebt gelijk. Mooi mijn keus is nu ook wel gemaakt. Niet aan. Profielfoto blijf ik aanhouden. Niet om mensen te annuleren, maar meer omdat ik het leuk vind om te weten wie er komt. En ik denk dat mensen die dat niet willen uploaden zo wars zijn van contact dat ik mijn twijfels heb of het dan leuk is om ze als gasten te hebben. Edoch wederom dit is slechts een hersenspinsel wat nergens op gebaseerd is. Dank voor je antwoord Bob. Soms heb ke dit soort scherpe vragen nodig om een beeld voor jezelf te maken. 😀

Groetjes Katja
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Katja202 
aanvulling: ja, ik heb direct reserveren aanstaan. Naar verluid leidt dit tot meer boekingen

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Katja202 Ik heb direct reserveren en profielfoto plus ID vereist, plus enkel positieve reviews. Ik probeer daarmee het kaf van het koren te scheiden. Mijn (misschien achterdochtige?) gevoel zegt dat gasten die een beetje moeite moeten doen misschien wat netter met mijn huisje omgaan. Het zegt overigens niet alles, want de smerigste gast (en dan bedoel ik werkelijk een zwijnenkeet achterlaten) had ID en pasfoto, alleen geen positieve reviews want het was haar eerste keer via Airbnb. Die heeft nog steeds geen positieve review zeg maar🙃. Kortom: volg je gevoel en gezond verstand. De meeste gasten zijn gewoon leuk maar er zit altijd wel een smeerkees tussen die je achteraf liever niet had gehad. Dat voorkom je niet, je kunt hooguit de drempel wat verhogen maar die verhoog je dan ook voor de leuke gasten. Het blijft een persoonlijke keuze 🙂

Thomas2376
Level 2
Koksijde, Belgium

Ik ga akkoord met Klarieke. Iemand die de moeite doet om zijn ID te uploaden kun je als host wellicht meer op rekenen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf