Welke annuleringsvoorwaarden kies je het best als verhuurder?

Fré439
Level 2
Maastricht, Netherlands

Welke annuleringsvoorwaarden kies je het best als verhuurder?

Beste collega’s,

 

Hoewel de uitleg in de app te vinden is, vind ik het als nieuwkomer toch lastig om de juiste annuleringsvoorwaarden te kiezen als verhuurder?

 

Flexibel lijk me beter omdat je dan je kansen vergroot. 

Streng kan handig zijn omdat je dan nog een bepaald bedrag terug krijgt. 

Gemiddeld is dan weer de ideale tussenweg. 

Daarnaast heb je nog de combinatie om niet-restitueerbaar toe te voegen. 

Wat kiezen jullie?


Met vriendelijke groeten,

 

SF

3 Antwoorden 3
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Fré439 

 

Wij zijn in december 2017 begonnen en doen Flexibel omdat dat inderdaad je kansen vergroot en we hebben daar nog nooit problemen mee gehad. Ben benieuwd hoe de andere hosts dit doen.

 

Groeten, Lia 

Erika652
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Ik heb het hosten van de B&B met flexibele voorwaarden als prettig ervaren.

Wanneer iets kort voor aankomst wordt gecancelled is dat vervelend, maar vaak genoeg vult dat zichzelf wel weer in en soms ineens nog beter (meer dagen of dat de fees ineens wat hoger uitpakken omdat het druk is). Nu heb ik wel een Superhost status wat betekend dat je in searches goed zichtbaar bent. Als je net start is dat wellicht wat lastiger. 


Wat nu wel vervelend is, is dat met flexibele voorwaarden geen beroep gedaan kan worden op de 25% regeling. Terwijl maart/april en mei volgeboekt stonden en uiteraard door de uitzonderlijke gebeurtenissen rond de pandemie allemaal te gelijk gecanceld werden. Flexibel betekend dus ook vogelvrij en onverzekerd.

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Erika652 @Fré439 

 

Ja dat ervaren wij ook als heel oneerlijk, wij hadden ook veel boekingen staan in Maart en April.

Airbnb beveelt de flexibele voorwaarden juist aan maar nu lopen wij deze vergoedingen mis..

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf