Welke annuleringsvoorwaarden zijn voor jou het beste?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welke annuleringsvoorwaarden zijn voor jou het beste?

0-1626707799821.png

 

Het kiezen van de perfecte annuleringsvoorwaarden kan in het begin moeilijk zijn. Voornamelijk omdat de optie die je kiest een grote rol zal spelen in hoe jouw ervaring als Airbnbverhuurder uitpakt.

 

Gelukkig zijn er een paar opties die je kunt overwegen, afhankelijk van je levensstijl en benadering van hosting- of je nu wilt uitblinken in flexibiliteit of meer aanlooptijd nodig hebt om je schema te organiseren.

 

Naarmate je meer leert van de community en meer ervaring opdoet als Host, kan het ook zijn dat je van gedachten verandert over welke optie het beste voor je werkt- en dat is prima! Vergeet niet dat na verloop van tijd andere regels kunt kiezen.

 

Ik zou graag willen weten welke annuleringsvoorwaarden jullie hebben gekozen en waarom?

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

7 Antwoorden 7
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Ik had altijd "gemiddeld" (Engels: moderate), maar kreeg afgelopen zomer veel annuleringen. Mijn gasten zijn meestal (internationale) studenten die op zoek zijn naar permanente woonruimte.  Het bleek dat diverse personen bij mij boekten als een soort "backup" voor het geval ze niet tijdig woonruimte konden vinden. Om die praktijken te stoppen ben ik (voorlopig) overgaan op de relatief nieuwe "harde" (Engels: Firm) annuleringsvoorwaarden.

En nu komt dat niet meer voor.

 

Het zou overigens wel handig zijn als annuleringsvoorwaarden flexiber gekozen kunnen worden, bijv.  anders ingesteld kunnen worden voor een bepaalde periode (bijv. hoogseizoen)

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Ik hanteer "streng". Ik vind het vervelend om last minute afzeggingen te krijgen en geen vervangende huurders meer te kunnen krijgen.
In Curacao zou dat nog vervelender zijn dan in NL.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Zeker! @Bob297 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Emiel1, dankjewel voor je reactie. Het is inderdaad wel erg vervelend als je de hele tijd annuleringen krijgt. Gelukkig heb je dat op deze manier opgelost. 

 

Zo'n flexibele optie voor het hoogseizoen zou inderdaad erg handig zijn. Volgens mij is zoiets ook eerder voorgesteld door een aantal mensen op de Engelstalige community. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Voor nu heb ik de standaard annuleringsvoorwaarden. Ik verhuur nog niet lang en schrok wel van de eerste annuleringen maar die waren gelukkig snel opgevuld. 

 

Heb wel een keer iemand gehad die al via de telefoon had laten weten te willen annuleren omdat er geen huisdieren toegestaan zijn. Er werd echter steeds niet definitief geannuleerd door de boeker en berichten werden ook niet beantwoord. Gelukkig heeft ze nog redelijk op tijd geannuleerd zodat ik alsnog nieuwe gasten kon ontvangen. 

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Ik heb flexibel ingesteld staan en merk dat als er een annulering is dat dat zo weer opgevuld is. Wat je soms wel hebt is dat een gast wel drie keer iets boekt en dan toch weer cancelt en weer opnieuw boekt enz. Daar wordt je wel wat simpel van, maar uiteindelijk heb ik de dame in kwestie een mailtje gestuurd en gevraagd of ze voor dat ze boekt even goed wil nadenken. Omdat zeker als de annulering op korte termijn is de kansen op een nieuwe boeking voor mij heel klein worden en dat het dan betekent dat ik inkomsten mis. Waarop ik duizend maal excuses kreeg, daar had ze no niet aandacht. Ze dacht dat het wel makkelijk was omdat mijn annuleringsvoorwaarden zo waren ingesteld. uhmmm ja nou ja dan. Maar gelukkig is dit maar 1x gebeurd. Maar toen heb ik wel even overwogen de settings te veranderen.

Groetjes Katja
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik zit erover te denken om over te schakelen naar 'streng' 

Ik merk dat ik ontzettend geïrriteerd wordt als er geannuleerd wordt, helemaal zonder bericht. Zonde van mijn energie.  

 

Ik was benieuwd of je agenda wel weer openstaat als er geannuleerd wordt? 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf