Welke herbruikbare producten raden jullie aan?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welke herbruikbare producten raden jullie aan?

recycle.jpg

Hallo allemaal,

 

We hebben in het verleden gesproken over energie efficiënte woningen en het milieu. Graag zou ik jullie vandaag wat vragen willen stellen over herbruikbare materialen.

 

De overgang van wegwerpartikelen naar duurzamere opties kan soms moeilijk zijn. Welke herbruikbare producten gebruik je en stel je een aantal daarvan ter beschikking aan gasten in je accommodatie?

 

Als je bijvoorbeeld rietjes gebruikt, geef je dan de voorkeur aan bamboe- of roestvrijstalen rietjes? Een herbruikbare plastic, glazen of stalen waterfles? Plastic boodschappentassen of draagtassen? Dit zijn maar een paar ideeën, er zijn nog zoveel meer dingen die hergebruikt kunnen worden.

 

Ik ben benieuwd naar de antwoorden!

 

Quincy

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

8 Antwoorden 8
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Wim-En-Lia0 @Sineke0 @Sina25 @Emiel1 @Cor3 hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik jullie tag! 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Quincy dat is altijd goed hoor!

 

Herbruikbaar in onze studio:

 

Het meeste is natuurlijk herbruikbaar maar sommige dingen (nog) niet:

Tafellaken, tafelloper en placemats maar daarbij hebben we wel papieren wegwerpservetten.

Suiker en poedermelk (voor de koffie) hebben we in strooiers die we bij kunnen bijvullen vanuit een grote zak.

Jam, hagelslag, honing en roomboter hebben we in wegwerpverpakkingen maar ik vraag me af of andere hosts dit in schaaltjes doen, ik vindt dat lastig i.v.m. hygiëne. Als ik naar Bed & Breakfast kijk zie ik wel dat dat vaak gedaan wordt, we denken er dus wel over na.

Gasten mogen wat over is van het ontbijt altijd meenemen in afwasbare plastic bakjes en als het hun laatste dag is in boterhamzakjes of folie.

 

Verder scheiden we natuurlijk al het afval.

 

We zijn benieuwd naar tips van andere hosts 😊

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Netjes! Ik ben ook erg benieuwd naar de reacties van andere hosts @Wim-En-Lia0. Ik probeerde ook altijd veel herbruikbare spullen te gebruiken. Ik kan me voorstellen dat het voor sommige dingen lastig kan zijn i.v.m. COVID. 

 

Waar koop je meestal je B&B spullen? 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy 

 

We kopen onze spullen bij verschillende winkels, meestal afhankelijk van aanbiedingen en wat bij en in onze studio past. De Hema en Ikea zijn wel favoriet 🙂

Rikus-En-Janny0
Level 2
Doesburg, Netherlands

voor onze gasten hebben stoffen draagtassen, verder 2 grote regentonnen bij het vakantiehuis om de planten water te geven. Kinderen kunnen gebruikmaken van speciaal kinderservies, dus: onverwoestbaar.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Rikus-En-Janny0, zijn jullie nog van plan om meer herbruikbare artikelen aan te schaffen? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Marianne507
Level 2
Nijmegen, Netherlands

Voor mijn gasten heb ik glazen & harde plastic rietjes die ze kunnen gebruiken. Verder hebben ze ook toegang tot herbruikbare plastic bakjes voor het opslaan van eten. In plaats van wegwerpdoekjes heb ik schoonmaakdoekjes (wassen op 95 graden), een desinfectie spay en handgel op de kamer staan ivm Covid. Het enige wat eigenlijk niet herbruikbaar is zijn de koffiemelkcupjes, dat veroorzaakt nog wel wat afval. Ik heb overigens een uitgebreid afvalscheidingsstation: Plastic, karton, glas, GFT & restafval. Over het algemeen helpt iedereen met het scheiden van afval! 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Goed bezig @Marianne507!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf