Welke onverwachte regels heb je in je accommodatie moeten invoeren?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welke onverwachte regels heb je in je accommodatie moeten invoeren?

image39.jpg


Hallo iedereen,

 

Bij het lezen van vele berichten in het Communitycentrum, heb ik gemerkt dat sommigen van jullie soms voor onverwachte situaties kwamen te staan. Wat ik vandaag graag zou willen weten is wat er op deze ervaringen volgde.

 

Heb je onverwachte regels in je huis moeten vaststellen, regels die op het eerste gezicht vergezocht of voor de hand liggend lijken, maar die uiteindelijk toch nodig bleken te zijn?

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

5 Antwoorden 5
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Ik heb 2 regels toegevoegd nadat bleek dat er problemen ontstonden cq klachten kwamen:

- "Fair use" of Internetgebruik (sommige gasten dachten de gehele bandbreedte voor zichzelf te moeten opeisen met extreme en/of illegale downloads)

- Voeren van mobiele telefoongesprekken is niet toegestaan in gedeelde ruimtes (sommige gasten voerden ongegeneerd op luide toon in keuken of woonkamer langdurige telefoongesprekken in bijzijn van anderen)

 

Eigenlijk zijn beide een kwestie van fatsoen, maar sommige mensen moeten dat blijkbaar toch in huisregels aangereikt krijgen.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Emiel1, dankjewel voor het delen! Zelf ik heb ook last gehad van een gast die erg luidruchtig in gedeelde ruimtes telefoongesprekken aan het voeren was (dit echode enorm). Ik heb hem vriendelijk verwezen om dit in zijn kamer te vervolgen omdat er ook andere gasten aanwezig waren. Gelukkig heeft hij het begrepen 🙂

 

Ik heb dit uiteraard vervolgens ook in mijn regels aangepast. 

 

Heb je nadat je de 2 regels hebt toegevoegd nog last gehad van dit soort taferelen? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Quincy @Emiel1 
in Nederland heb ik geen aanvullende maatregelen hoeven te treffen.

Op Curacao lag dat anders.

Wegen COVID werd er minder gereisd en kregen we ook boekingen van gasten die op het eiland zelf wonen.

We hebben een grote porch, en het zwembad en strand zijn vlakbij.

Dat leidde ertoe dat de lokale gasten vrienden uitnodigden om lekker op het resort te relaxen.

Dat relaxen bestond vaak uit luide muziek en luid gepraat. Ook werden extra bedden meegenomen of sliepen extra mensen buiten op de comfortabele banken.
Ons resort is op families gericht. Gasten van buiten Curacao raakten geiriteerd door de andere sfeer en overlast die daardoor ontstond

Het was behoorlijk moeilijk om aanvullende regels te bedenken en zodanig te formuleren dat je hierdoor niet discrimineert. Dat is lopen op eieren.
Maar de jaarlijks terugkerende gasten uit NL, DUI, BE, USA, CAN etc hebben er "recht op" dezelfde sfeer en rust te ervaren als altijd. Komen we daar niet aan tegemoet, dan gaan ze volgend jaar ergens anders heen.

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

Na de afgelopen boekingen heb ik in de regels moeten zetten dat er geen sanitaire producten door de wc gespoeld mogen worden, geen spullen gedroogd mogen worden op de gaskachel (brandplekken in de handdoeken), geen dieren in de slaapkamer of op de meubels, vaat in de vaatwasser en deze aan of schoon in de kast, onderzetters gebruiken waar deze voor bedoeld zijn... Allemaal dingen waarvan ik had verwacht dat dit gezond verstand is maar helaas moet je het toch voorkauwen...

Ik hou zelf niet van een waslijst aan regels maar het blijkt dat het in sommige gevallen nodig is. Dus nu hangt er tegen mijn principes in toch een A4 op de kastdeur... 

Ik heb die regels ook expliciet vermeld. Nadat ik regelmatig vuile potten, borden enz. IN de kast vond.  Elke gast krijgt, op papier, een opsomming van wat we verwachten. O.a. de vaat netjes terug, schoon, in de kast, vuilbakken leeg en lakens en handdoeken op de vloer aan de wasmachine.  Het kwam te vaak voor dat een gast na 1 week vertrok met uitpuilende vuilbakken - met ons klimaat moet je echt dagelijks het vuil naar de containers brengen doe je dat niet dan trek je mieren aan, maar erger ook kakkerlakken. Kom daar maar eens vanaf zonder een bedrijf in te schakelen.

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf